måndag 28 januari 2013

söndagen

Den här helgen har vi verkligen hunnit med massor! Igår firade vi min bror som fyllde år tidigare i veckan. Melwin sov och åt precis innan vi åkte dit, så han var nöjd och glad större delen av tiden där. Förutom vi, så var mina föräldrar och min mormor och morfar över. Efter fikat hos Dennis skulle vi Över till Jockes kusin Emelie för att prova ett par klänningar till dopet. Vi lämnade då Melwin (nyäten) hos sin morbror när vi åkte. Rätt nervöst! Vi var borta en bra stund, åkte först till David och lämnade hans dopinbjudan, och sedan till Jockes kusiner. Där fick vi jättegott fika, och jag hittade en fin klänning som jag kan ha på dopet. Så nu slipper jag tänka mer på det.
Innan vi åkte tillbaka till Dennis så svängde vi förbi affären och handlade lite. Det hade gått jättebra för Melwin att vara hos Dennis vilket var skönt. Han var väldigt trött när vi kom, eftersom han, förutom ett par minuter, varit vaken i över 4 timmar! I vanliga fall är han vaken MAX 2,5 timme. Han var alldeles rosa runt ögonen, gullungen. Vi blev bjudna på mat av Dennis, och det var jättetrevligt. Efter maten somnade Melwin på några minuter, sov en stund, åt och blev sedan lite ledsen. Så då åkte vi så att han fick sova i bilen. På vägen hem tog vi en omväg så att jag kunde hämta några böcker som jag fick låna av min syster. Hela "femtio nyanser"-serien. Och gud vilka bra böcker! Efter bara några sidor var jag helt fast, bästa boken på länge. Det var så mysigt igår kväll, när Jocke duschade låg jag i sängen och läste, och en nybadad Melwin låg naken och sprattlade bredvid mig, och sedan somnade han och sov i sin säng. Han vaknade som vanligt några gånger i natt, och vi gick upp vid 9. Det är skönt att han vaknar en timme tidigare än vanligt, eftersom jag då ätit frukost innan 10, istället för vid 11 hehe. Idag har vi föräldragrupp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar