onsdag 16 januari 2013

sjuk igen

det var nog tur att jag städade och fixade tidigare i veckan för idag blev vi sängliggande igen. Inte magsjuka den här gången, utan migrän istället, vilket är nästan lika kul. Så jag har legat med en stor påse is mot min stackars skalle, medan Melwin har legat PÅ mig och sovit. Jag tänkte först att han skulle vilja vara vaken som vanligt, men som alltid när jag inte mår bra vill han också sova. Till och med när Jocke är hemma när jag är sjuk, vill han hellre ligga hos mig och sova, även när han annars är vaken större delen av dagen. Om han inte får sova är han jätteledsen. Så det var ju skönt för mig att han var trött när jag också ville sova. Riktigt mysigt. Förutom när han var vaken och bajsade, sådär så att det bara rann ut när jag tog av byxorna, tur att han hade jeans, annars hade det nog läckt genom,. Fräscht tänker ni nu, men samtidigt får ni inse vilken typ av blogg som ni är inne på, just precis, en BEBISblog med allt vad det innebär. Så det var bara att skala av bebisen och bada honom, och det är ju alltid kul. Sedan återvände vi till sängen och sov vidare. Och det var i stort sätt hela dagen. Jag får så dåligt samvete när Melwin måste vara i sängen hela dagen bara för att jag mår dåligt... Men samtidigt är det ju där han vill vara. När Jocke kom hem fick Melwin i alla fall följa med och handla lite, så att han åtminstone fick komma ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar