torsdag 3 januari 2013

en tripp till ikeaa

Nu har vi precis kommit hem från IKEA. Eller vi och vi, jag och Melwin har gått på Ikea med min mamma, medan Jocke har gått på bio med sin mamma och sett The Hobbit. Jocke får ju krupp bara han hör ordet Ikea, därför är det roligare att gå med min mamma ;) Jag fick tag i allt vi behövde, bland annat en ny byrå till Melwin, en mobil med tygfigurer att sätta ovanför skötbordet, de obligatoriska värmeljusen och diskborstarna, samt en stol till Pelwin. Han var så duktig hela tiden, låg och lekte i vagnen för sig själv, hängde i bärselen ibland och tuggade på sina händer och tittade på folk, satt i mitt knä när vi åt och var helt nöjd med det, och sov såklart en stund i vagnen. Och gjorde knappt ett ledset ljud ifrån sig! Som förälder tycker man ju att det är så jobbigt att ens barn skriker, man märkte det på andra föräldrar med bebisar, men Melwin var hur lugn som helst! Jag var lite nervös för det, att gå runt på Ikea utan Melwins favoritperson, alltså hans pappa. Men ingen fara där alltså! Men värsta smilet på spillevinken när vi kom hem och pappa var där när han vaknade! Underbara bebis.
Ikväll blir det nog att sova tidigt, skapligt trött efter natten då jag var för irriterad för att kunna sova




Och nej, vi kommer inte använda stolen på många månader eftersom
Melwin är för liten än, men vi byggde ihop den eftersom vi inte har plats för
delarna, och så fick Pelwin provsitta den i 5 sekunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar