torsdag 10 januari 2013

operation sova-mer


 Idag fattade jag ett beslut. Jag vet ju att anledningen till att Melwin krånglar så på natten antagligen beror på att han är inne i någon tillväxtperiod och behöver öka mjölkproduktionen. Och då ska man ju inte ge ersättning eftersom han äter ofta av en anledning. Men samtidigt äter oftare på natten nu än nmär han var nyfödd. Jag vill ju helst inte ge ersättning när amningen fungerar som den ska, jag har ju krånglat HUR MYCKET SOM HELST, för att den ska fungera, och vill inte sabba något NU liksom. Men man måste få sova, några timmar i veckan i alla fall. Och Jocke blir ju så maktlös när han vill men inte KAN hjälpa mig. Medan jag ligger där och nästan gråter varje gång som Melwin vaknar och jag inser att jag inte hunnit somna än. Så nu köpte jag två färdigblandade tetror med ersättning. Det kändes lite onödigt att köpa en hel förpackning pulver som sedan kommer bli stående eftersom vi inte kommer använda så mycket, plus att vi inte vet vilken sort som passar just oss bäst. Så om det kommer fler nätter då jag inte får sova så kan jag peta på Jocke så får han gå upp någon gång i alla fall så att jag överlever. Köpte även en stor cola och en chokladkaka, och känner mig riktigt stolt över mig själv!
Och jag slår vad om att Melwin kommer att sova som en liten ängel i natt, bara för att liksom!

Annars idag har vi mest blivit sittandes i soffan, eller vi och vi, JAG då. Melwin lider ju inte nämnvärt av att vakna hela tiden, han sover ju bra ändå, så han har lekt och så. Efter lunch gick vi iväg mot hagarna till en tjej som jag köpte en hög bebiskläder av. Vi har ju fått så mycket, vilket jag är jätteglad över, men samtidigt är det kul att få välja lite själv! :D så nu har vi en del i storlek 68 också :)
Melwin har inte riktigt förstått att han inte har några tänder att borsta än :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar