tisdag 29 januari 2013

Föräldragrupp

Melwin skrek hela förmiddagen igår. Ingenting fungerade. Sen bajsade han och somnade, då känner man sig rätt korkad faktiskt. Jag skulle också bli sur om någon försökte söva eller trycka i mig mer mat när magen var så full. Så dagen blev lite stressig igår, eftersom vi skulle ner till föräldragruppen. Först tänkte jag strunta i det och stanna hemma med min arga bebis, och när han tillslut blev lugn trodde jag inte att han skulle hinna vakna och äta innan vi skulle till bussen. Jag ville ju inte väcka honom när han tillslut lyckats somna.. Men elak som jag är drog jag ut nappen, ingen reaktion. Så jag fick mata honom i sömnen och det funkade! Tyvärr satte han i halsen efter en stund, men då vaknade han i alla fall hehe. Jag vet, jag är hemskt elak. Sen fick vi rusa till bussen och hann precis! Och tur var väl att vi bestämde oss för att åka ned, eftersom vi bara blev två mammor. Tydligen är dom 8stycken i den andra gruppen, så det är lite konstigt. Men vi hade trevligt ändå! Det var Anne och lilla Agnes som var där. Idag var det Agnes tur att försöka charma Melwin, men det gick inte så bra, hon satt och tuggade på hans händer, och helt plötsligt gallskriker Melwin. Stackarn han var verkligen jätteledsen så jag fick krama om honom en stund så lugnade han ner sig. Inte lätt med tjejer inte. Sedan fick vi lära oss mer babymassage, och Melwin och Agnes låg och tittade på varandra, så gulligt. Sedan tog vi bussen hem och Jocke mötte oss på vägen. Dessutom åt vi rester från i helgen, så jag slapp laga mat! Bra kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar