söndag 20 januari 2013

en mysig lördag

Äntligen har jag och Melwin haft pappa hemma hela dagen, supermysigt.  Det är dessutom väldigt skönt att få den hjälpen och hinna med lite annat. Dagen började vid 9 imorse då Melwin väckte oss, och då myste vi alla tre i sängen en stund. Sedan gick vi upp och jag stekte en hel hög pannkakor till frukost. Annars har vi mest fixat och så här hemma, Jocke har lekt med Melwin, och vi gick på promenad. Nu har jag precis börjar baka inför dopet medan Jocke håller på att söva Melwin. Jag har gjort några omgångar med hallongrottor, eftersom jag tycker att det är så gott med hallonsylt. Ska även förska komma på någon mer sorts kaka att göra, min mamma och Jockes pappa hjälper mig att baka inför dopet så att det inte blir så himla mycket att göra.


Kvällen igår blev väldigt mysig. Malin, Julia och jag gjorde trerätters. Till förrätt blev det smörgås med svampröra, till vamrätt var det köttfärspaj och sedan blev det pannacotta. Vi avslutade med lite frukt och sådant. Hela kvällen var väldigt trevlig, massa prat och skratt och mys framför filmer. Melwin sov i sovrummet medan vi lagade mat och åt första rätten, sen vaknade han och ville vara med såklart! Jag hann ju nästan glömma att han var där... Så tyst var det! Tjejerna åkte hem runt tolvtiden, och då la jag och en sovande Melwin oss i sängen för att vänta på Jocke. Men jag hann somna innan han kom hem, jag som alltid brukar vara vaken tills han är hemma! När Jocke kom hem vaknade Melwin och åt, men somnade snabbt om igen, så natten var helt okej.

Julia råkade ut för en liten olycka :)

förrätten

bortse från mitt stökiga kök hehehe







                                                     
         


Ja det är Melwins hand, han tycker inte längre om att sitta i babysittern när
vi äter :)
pannacotta

grönt hår kvällen till ära


<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar