måndag 7 januari 2013

planering

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat dop. Så nu i veckan blir det att posta inbjudningar och sådant. Vi ska ha dopet den nionde februari, dagen före min 20-årsdag. Vi tänkte att det blir smidigast så, eftersom många som kommer på dopet även skulle ha kommit när jag fyller år, och det känns rätt onödigt att bjuda folk flera gånger under loppet av typ en vecka. Nu måste man bara räkna ihop hur många man ska bjuda, det blir ju en hel del, och planera psalmer och sånt som ska sjungas i kyrkan, så jag får väl söka runt på lite olika och hitta någon bra.
Jag har även gått genom min föräldrapenning och ändrat lite där. Från och med första januari ändrades lägstanivån (för oss studerande eller arbetslösa) från 180 kr om dagen (innan skatt alltså) till 225 kr om dagen. Vilket är en väldigt stor skillnad. Förut tog jag ut 7 dagar i veckan, men nu tar jag bara 6 dagar och har då fortfarande ungefär lika mycket pengar i månaden. Jag valde stt göra så, eftersom Jocke då kan vara pappaledig längre om han skulle vilja det. Han ska ju vara hemma med Melwin när jag börjar plugga i höst.

Annars idag har jag mest städat och plockat undan, och tagit fram de "vanliga" sakerna istället för julsaker. Förändring är alltid skönt!
Melwins nya byrå

ommöblering i köket, ska bara upp en tavelhylla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar