torsdag 24 januari 2013

mys i baljan

Det händer inte ofta att ingen av oss går ut på hela dagen. Men igår låste vi inte ens upp ytterdörren. Man behöver såna dagar ibland. Jag sov en hel del under dagen, det var verkligen skönt. Jag mådde rätt illa och oroade mig för magsjuka, men det var ingen fara. Melwin var hur glad som helst och babblade på i stort sett under hela dagen. Eller pratade och pratade, snarare lät som en rostig gammal dörr som öppnas och stängs, om ni förstår det ljudet? Väldigt charmigt.

Och igår kväll somnade han halv tio! Helt fantastiskt, så när jag lade ner honom i hans säng kunde jag faktiskt krypa ner hos Jocke. På den gamla goda tiden sov vi alltid bredvid varandra, under samma täcke. Men sen jag blev gravid slutade vi med det, vi fick inte plats under samma täcke, plus att jag hade så svårt att sova som det var. Och när bebis kom bestämde han sig för att ligga mellan oss, eller vara uppe för sent så att jag inte vill störa Jocke genom att krama honom. Väldigt mysigt.
 Idag har Melwin fått sova i badbaljan, jag la i en kudde, stoppade om bebis och la hans handduk över ögonen (han vill ha den där när han sover) sedan vickade jag på baljan tills han somnade. Snacka om lättlurad! Så fick jag tid till annat ocksa, bland annat baka en misslyckad mgång kakor hehe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar