tisdag 11 september 2012

annie wants a baby now

Kom just på, att om jag går över tiden och måste bli igångsatt, så är det rätt så exakt en månad kvar innan vi blir föräldrar. Rätt deprimerande. Väljer istället att tänka att innan alla löven har gulnat på träden och trillat ner, så har vi vår bebis. Tänk att man kan längta så mycket till hösten, det som annars är den tråkigaste tiden! Skolorna börjar, semestern tar slut, det blir allt kallare och kallare, och man grämer sig över allt man inte hunnit med under sommaren. Men i år har jag inte kunnat tänka på annat än att jag vill att det ska bli september. Och nu är det 18 dagar kvar!

Idag har vi varit hos barnmorskan, och senare i veckan ska jag ringa MVC och be att få byta, det fungerar inte att ha henne. Jag blir alltför upprörd när jag har varit där och idag stod jag och bölade utanför efter mötet. Hon lyssnar inte alls på vad jag säger, och avfärdar mig bara när jag försöker förklara något. Hon kommer inte ihåg vad hon har frågat förut, och kan under ett och samma möte fråga om vi har gått föräldrautbildningen, inte bara en gång - utan två tre stycken. Varenda gång. Och hon frågar flera gånger vad jag har tänkt mig till förlossningen, och vad för kön barnet har... Tycker i alla fall att min egen barnmoska borde minnas att jag ska få en son, lite minne kan hon väl ha i alla fall? Och dessutom tappade hon bort mitt urinprov. Jag lämnade en urinodling där i början av augusti för att se om jag hade urinvägsinfektion. När jag var där några dagar senare frågade hon om jag hade lämnat någon urinodling, och jag förklarade att jag gett HENNE det tidigare i veckan. Sedan dess har hon frågat vid varje möte om jag har lämnat något urinprov, hon glömmer alltså varje gång. Idag blev jag så sur att jag snäste till "ja, jag gav dig ett i handen för en månad sen, och du frågar varje gång om jag lämnat något, så då måste du ju ha glömt det eller tappat bort det!". Hon skyllde på undersköterskorna. Och förklarar hon allt med att vi är så "unga" och skrattar åt det. Som att vi inte fattar något på grund av vår ålder. Klarar inte av folk som baserar sin åsikt om en beroende på åldern, hon är vår barnmorska och det enda hon ska lägga tid på är mitt och barnets välmående. Ja jag är sur, märks det? hahaha
Imorgon ska vi dit och lämna ett morgonurinprov i alla fall. Och sedan ska jag ringa dit och boka om nästa besök till den andra barnmorskan där. Hon som jag hade förut, men när hon hade semester så fick jag gå till den andra, och sen fick jag aldrig komma tillbaka.. Jag får hellre en tid mitt på dagen så att Jocke inte kan följa med, än att gå till den dumma barnmorskan. Man får säga så när man är gravid, kan ju skylla på hormonerna. Alla värden och allt var bra i alla fall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar