måndag 17 september 2012

igen.... och igen

Nu har vi varit inne på förlossningen igen. Två gånger. Igår åkte vi in eftersom jag mådde så dåligt och spytt. Eftersom mitt blodtryck ökat, jag är så pass svullen och ökat så odrägligt mycket i vikt under så kort tid - så tyckte dom att det var lika bra att vi kom in på en kontroll. Det blev precis som vanligt, kolla bebis hjärtljud, sammandragningar, urinprov, blodprov och så vidare. Kollade även mina reflexer, feber och sådant. Allt var skitbra, som vanligt. Bebis mår fantastiskt bra, det är bara jag som mår uruselt. De sa att anledningen till att jag inte mår bra kan vara för att det snart är dags, eftersom det inte är ovanligt att man börjar må dåligt innan förlossningen sätter igång. Dessutom var min livmodertapp mjuk, vilket även det är ett steg i rätt riktning. Jag var dessutom tvungen att komma tillbaka idag, och kolla blodprov och så igen. En fruktansvärt långdragen process, och nu vägrar jag att sätta min fot på förlossningen innan jag vet att jag får ta med mig en bebis därifrån!

Annars har helgen varit lugn, som alla andra dagar. Lusten att göra något är helt försvunnen, och om jag överhuvudtaget tar mig upp ur sängen är det en stor bedrift. Om jag fick bestämma (och det gör jag ju) skulle jag ligga under täcket heeela dagen. Brukar ändå försöka mig på att gå en kortare promenad med Jocke när han kommer hem från jobbet, laga mat och äta ibland, och försöka se till att hushållet inte förfaller medan jag är ensam. Hårt jobb! Men jag klarar det. I lördags var vi nere en snabbis i  Nyköping för att hämta ut Jockes förlovningsring, så nu är vi förlovade, Igen! Bra att vi båda har ringarna innan vi firar 2 år som förlovade liksom :)
Jag har i alla fall sorterat alla bebiskläder nu, eller de i strl 50/56. Hade en hel del i de storlekarna så har lagt undan det som jag troligtvis inte kommer använda, så har jag bara de "roligaste" plaggen framme.
Igår fixade vi även det sista med spjälsängen. Madrassen var nämligen för stor så Jocke var tvungen att skära till den. Så sängen är färdigbäddad och redo, vi ska bara sätta upp en liten sänglampa och hänga upp en mobil :)

dåliga bilder, är tagna med mobilen. Här är i alla falla alla kläder :D
Förutom overaller, strumpor och mössor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar