fredag 14 september 2012

ännu en gravidlista :)

Vilken vecka är du i nu? Vecka 38 (37+ )
När fick du reda på att du var gravid? Lördagen den 21 januari 2012

Hur gammal var du då? 18 år
I vilken vecka var du i? vecka 5
Hur tog du det? Har nog aldrig blivit så glad, och förvånad! Bara sprang runt och skrek
Mådde du mycket illa i början? Ja. Och spydde. I sex och en halv månad. Men jag är inte bitter!
Har du mycket halsbränna? Lite, mest när jag ligger ner
Är du känslig? Usch ja! Kan bli helt rörd och gråta när jag ser på Jocke när han sover eller böla när jag viker in bebiskläder i garderoben, osv

När kände du bebisens första sparkar? De första riktiga sparkarna runt vecka 18-19

Är du ofta orolig? Ja. Vakande senast i natt och trodde att bebis var död.

Sparkar bebisen mycket? Får knappt en lugn stund! Men det gör inget, visar bara att han mår bra :)

När började du läcka bröstmjölk? Hahah redan innan jag började känna sparkar.. Så runt vecka 17!

Har du fått bristningar? Inte en enda på magen :D Har lite små streck på höfterna, men syns knappt

Hur vill du att din förlossning ska se ut? Så kort som möjligt såklart! Skulle vara smidigt om värkarna började någon gång mitt på dagen, gärna en fredag (nu på fredag skulle passa perfekt) så att Jocke kan jobba färdigt och hinna hem innan det blir panikslaget. Då ska vi passa på att äta tillsammans en sista gång och ta det lugnt, kanske ta en dusch och lite så. Senare under kvällen ska vi åka in till förlossningen, då värkarna kommer tätare, kanske att vattnet har gått. När vi kommer in ska jag redan vara väldigt öppen så att vi inte behöver vänta så länge. Barnmorskorna ska vara snälla och tillmötesgående, och Jocke ska INTE retas med mig. Skulle vara underbart att inte behöve ta epidural eftersom jag är livrädd för den. SKulle vara rätt bra om jag kunde klara mig på lustgas :) Men eftersom man inte har en aning om hur ont det gör, eller hur det verkligen känns så väljer jag att inte planera sådant. Sedan ska bebis komma! Typ så, vill jag ha det ;) hahaha

Hur många UL har du gjort? 5 stycken! I vecka 8, 16, 19, 21 och 37!
Vet du vad det blir för kön? Pojke!!

Vad ska bebisen heta om det blir en tjej respektive en pojke? Melwin :) Om det hade blivit en tjej hade hon hetat Iris

Några mellannamn? Nils (efter min gammelmorfar) och Kurt/Curt (efter Jockes morfar, farfar och han själv hahah)

Hur gammal kommer du vara när bebisen kommer?19 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar