måndag 14 januari 2013

så var helgen slut för en här gången

Igår när jag väl kom ur sängen igår ringde Jockes chef och frågade om han kunde komma in och jobba, han hade lite panik. Så det var bara för Jocke att åka in för sjunde dagen den här veckan. Men först skjutsade han över mig och Lillskit till mina föräldrar, eftersom vi inte visste när Jocke skulle få sluta, och det är tråkigt att vara själv på kvällen. Så jag åt lunch där och massa fika där, och även min bror var över. Melwin busade massor med alla, och jag kollade på skidor med pappa. Jocke kom för att hämta mig vid sjutiden, och då fick vi stanna på middag, vilket var jätte skönt! Lite tråkigt att Börja med maten jätte sent hemma, speciellt när Jocke var så trött. Lite kul att Melwin bajsade ner sin morfar så att han fick gå och duscha haha. Och när jag bytte blöja på honom hände en till olycka. Man är ju liksom inte lika säker som när man byter blöja hemma, då vet man ju vart allt finns och så. Nu när jag böjde mig ner för att slänga blöjan kissade Melwin ner mig, skitnöjd (bokstavligt talat). Tyckte att det blev lite varmt om fötterna.. Så det blev att byta såväl strumpor som byxor och tröja. Tur för honom att han är så söt! Precis innan vi åkte somnade Melwin, men när vi kom hem väckte vi honom. När sådana här olyckor har hänt är det rätt mysigt att bada honom. Och vi hade ingen större lust att vänta tills han vaknade med det. Så ett snabb-bad blev det, och sedan fick han ligga naken en stund i vår säng innan det blev sovdags.





 Natten då? Så gott som perfekt! För en gångs skull somnade Melwin "tidigt" redan halv elva, och första gången han åt var inte fören halv fyra! Självklart vaknade han en gång däremllen, men somnade snabbt om. Vi gick inte upp fören närmare halv elva heller, eller jag, Melwin sov vidare en stund. Mellan halv fyra och då vi gick upp vaknade han måånga gånger, men bara så att han snuttade i några sekunder för att sedan fortsätta sova. Nu på morgonen var min morfar förbi en snabbis, och Melwin smilade upp sig såklart! Nu ska jag lösa ett kaos i alla fall. Efter att ha fått sova lite i två nätter har orken att städa undan här hemma äntligen infunnit sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar