tisdag 15 januari 2013

ett fint hem igen

Nu har jag äntligen fått lite gjort här hemma. Alla rummen är städade, dammade, dammsugat och våttorkat. Tvätten är tvättad, mattorna skakade, diskberget borta och sängen bäddad. Vart ute och gått en timme om dagen, .lagat massa mat, och idag fyllt på kakburken med chokladsnittar (eftersom Jocke försökte äta kakorna från den igår som var jäääättegammla). -Och det är inte det lättaste att ta sig ut i det här vädret! Det var inte direkt plogat så det var ungefär som att dra vagnen i gyttja. Men jag har ju gett mig f*n på att Melwin ska få komma ut en stund varje dag, och jag ger mig inte så lätt! Så ut kom vi.  Det är helt fantastiskt vad man orkar med saker när man får sova på natten! Melwin har återgått till att sova som han gjorde förut, så till min stora lättnad är den här jobbiga fasen över. Han har varit så charmig idag, vaknade med ett leende! Dessutom har han börjat skratta åt mig med!!!! Så himla söt, bara gapskrattar sådär. Imorse sjöng vi från hans sångbok, eller jag sjöng och Melwin försökte överrösta mig med glada tjoanden. Medan jag dammsög satt han snällt i ett annat rum och lekte i sin babysitter. Jag vill inte gärna ha honom i samma rum när jag dammsuger, eftersom den låter som ett mindre jetplan och det blir dammigt.





Igår kväll var Emil över på fika. Det är så lustigt, för varje gång som Melwin ser honom blir han jätteglad! Då vet vi vem vi ska ringa när vi har en arg bebis hehe. Just nu är Jocke över hos Emil och styrketränar och så. Vi tycker båda att det är viktigt att komma hemifrån och vara ifrån varandra och bebis ibland, man behöver tid att vara sig själv också. Därför ska vi båda försöka vara hemifrån någon gång i veckan, så jag ska börja med Friskis och Svettis snart! Skönt att komma igång faktiskt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar