lördag 12 januari 2013

Kaos

De senaste dagarna har jag bara velat gömma mig för världen. På något sätt känns allt jobbigt just nu, allt är kaos. Livet, vänner, hemmet, Melwin. Kanske är det sömnbristen? Men även så att allt händer på en gång som vanligt, och då blir man extra trött. Därför när kvällen kommer stänger vi in oss. Låser dörren, släcker alla lampor och lägger oss i sängen. Stänger dörren till sovrummet för att slippa se kaoset utanför, för vi vet att vi borde ta itu med det. Men det är så mycket mysigare att bara stänga in sig, tända några ljus och ladda upp med choklad och Coca Cola, allt för att slippa gå ut från vår bubbla. Vår bubbla där inget ont kan nå oss, och där vi har varandra. Livet utanför blir en övermäktig ibland, därför håller vi oss här. Och just nu sover mina fina. Lilla hjärtat i famnen och älskling vid min sida. Då gör det ingenting att allt annat är kaos. Och varje kväll är man lika hoppfull, kanske är det här natten som vi får sova? Det märker vi. Så jag sitter här med alla sötsaker, och mår rätt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar