lördag 19 januari 2013

kaaaallt



 Jag har ju sagt att jag vill att Melwin ska få komma ut och sova i vagnen varje dag, men idag tyckte jag faktiskt att det var föööör kallt. Även om han ligger skyddad i vagnen så är det ruskigt kallt ute. Däremot när Jocke kom hem från jobbet (han jobbade halvdag idag) så åkte vi ner till Trosa för att köpa blöjor och en present till Krisse. Då fick Melwin ha flera lager kläder under ovarallen, plus att vi hängde en filt över bilbarnstolen när vi gick ute så att han inte fick kylan direkt i ansiktet.
Ikväll ska Jocke över till Gnesta för att fira Krisse som har fyllt år. Jag skulle egentligen också följa med, men istället kommer Malin och Julia hit ikväll och det ska bli jättemysigt! Jag vill dessutom helst inte ta med Melwin på fest när det inte är hemma hos oss, eftersom det är skönt att kunna gå undan och amma - just eftersom han krånglar så mycket så slipper jag stressa över det. Och det går inte att ha barnvakt när han är så pass liten att han bara ammas.
Det blev återigen en bra natt, då Melwin somnade halv tio på kvällen redan. Men eftersom han sov så oroligt satt jag med honom i famnen en stund innan jag la honom i spjälsängen där han sov till klockan 2! Sedan vaknade han nästa gång när jockes alarm ringde vid 5. Jätteskönt! Synd bara att han vaknade en gång i timmen efter det. Vi gick upp vid 10 som vanligt, efter lite morgonmys i sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar