söndag 27 januari 2013

Bästa på länge

 Bästa natten alltså. Hela fyra timmar, helt otroligt! När vi gick och la oss strax innan tolv vaknade Melwin till, eftersom han sov i vår säng (han hade krånglat massa). Nästa gång han vaknade var vid fyra, känner mig rätt lycklig faktiskt! Hehe. Sen åt han väl vid sju igen, och ville gå upp för dagen vid nio. Helt perfekt, han kan ju! Plus att jag återigen fick lite sovmorgon när Jocke gick upp med Melwin. jag tycker att det är rätt rättvist att jag får sova lite längre på helgen, eftersom Jocke får sova ostört på natten. Såååå skönt

Igår hade vi fullt upp. Melwin vaknade vid nio, och då gick Jocke upp med honom så att jag fick sova ostört en stund, när jag gick upp vid tio gjorde han varma smörgåsar till frukost. Sedan powernapade Melwin, och vi städade och fixade lite. Jag gjorde klart efterrätten till kvällen, Pollyfluff! När Melwin vaknade fick han lite morot, och så åt vi alla lunch och klädde på oss och gick ut. Efter ett kort stopp gick vi till Dennis och hälsade på. Vi hämtade då en kaffemaskin som han sålde till oss eftersom han har fått en ny. Helt underbart, eftersom vi länge velat ha en, men tycker att det är onödigt att lägga ut så mycket pengar just nu. Men nu har vi en :D Sedan gick vi och handlade allt inför kvällen. När vi var hemma igen gjorde jag klart förrätten, räksmörgåsar, och förberedde varmrätten, tacopaj. Jag tycker att det är skönare att ha det mesta färdigt när man ska ha gäster, eftersom Melwin helt plötsligt kan vilja äta, och då hinner man inte som tänkt.
På kvällen kom Anneli, Christian och lilla Tove över på middag. Gud vad länge sen det var som man såg Tove! Stora tjejen nu ju. Vi hade väldigt trevligt och maten blev bra. Tove försökte leka med Melwin men han tyckte inte om det och blev jätteledsen haha. Sedan blev båda bebisarna ledsna och vägrade sova. Melwin slocknade tillslut men Tove var riktigt stark och kämpade! Vi vuxna spelade ett jätteroligt spel där man ska förklara ett ord för sin partner och den ska försöka gissa vad det är. Väldigt roligt :) Tack alla för en trevlig kväll!

 I fredags kvällvar vi över och åt tacos hemma hos Jockes föräldrar. Melwin fick mysa massor med sin farfar och faster, och sedan somade han sött hos sin farmor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar