fredag 1 mars 2013

lite vardagslyx sådär på morgonen

Melwin har varit lite ledsen idag, men nu lyckades jag äntligen få honom att somna. Jag sitter i soffan med honom i famnen, har inte hjärta att lägga ner honom när han har varit så bökig. Imorse vaknade han redan klockan 7, det är väldigt ovanligt. Vi låg kvar i sängen tills han somnade om vid 9, och då gick jag upp och passade på att äta frukost helt ensam. Snacka om lyx! Jag kollade på film också, Remember Me. Om jag vetat att han skulle dö hade jag valt en annan film. Suck alltså.
Melwin har vaknat lika ofta som vanligt i natt, men inte ätit! Kanske är han inte hungrig på natten längre, utan vaknar av ren vana? Igår åt han sådär abnormt mycket gröt igen, och lyckades dessutom få i honom ersättning blandat med bröstmjölk precis innan han somnade. Så då trodde jag att han kanske, möjligtvis, skulle sova lite längre. Men icke. Förhoppningsvis växer han ifrån det där. Snart.
Idag har vi inte så mycket planerat än att jag ska iväg och hämta om gåvagn som jag köpt, och sedan har jag bjudit in mig på kaffe hos Anne!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar