måndag 18 mars 2013

helgen

I lördags när jag gick upp på morgonen, var det första gången på evigheter som jag faktiskt kände mig någorlunda utvilad, skönt! Efter en mysig frukost och lite röj här hemma, åkte vi och kollade på en vagn. Jag ääääääääääälskar vår nya vagn, den är underbar! Hemma så åt vi sedan lunch hela bunten, och sedan fixade jag med alla Melwins presenter medan Jocke och Melwin spelade in musik.
På eftermiddagen åkte vi hem till Jockes föräldrar på fika, eftersom Jenny har fyllt år. Vi missade hennes födelsedag, eftersom vi var sjuka då.
Kvällen blev lite annorlunda. Vi brukar vanligtvis lägga oss när Melwin somnat för natten, eftersom jag alltid är så trött. Men nu somnade bebisen redan vid 20.30, så vi kunde kolla på tv tillsammans, utan en bebis! Nu vaknade han i och för sig och åt vid 21.15, men ändå! Vi la oss inte fören 22.30. Jag vet! Värsta partyt.




slagen hjälte hemma hos farmor och farfar
Under söndagen började vi sköta om hemmet. När vi kom hem efter dopet  la vi bara allt vi hade med oss hem på hög, och när vi sedan blev sjuka så växte högarna. Man har ju ingen större lust att städa när man mest känner för att lägga sig och dö. Så jag började med tvättberget och köket. Sedan storstädade i sovrummet, och bytte lakan till både vuxna och barn, och fixade upp Melwins saker. Sorterade även bland Melwins kläder och plockade bort det absolut sista i storlek 56, och även de i storlek 62 som är för litet/inte kommer användas med. Tog även fram storlek 68 och tvättade dom. Så nu efter sorteringen har jag en stor svar sopsäck med 50/56 och en med 62/68 som ska in i förrådet, en svart soppsäck som ska slängas, en kasse med speciella kläder som MÅSTE sparas, en som ska lämnas tillbaka och en som ska ges bort. Massa kläder med andra ord! Kul tycker jag. Resten av soptippen som vi kallar vårt hem, ska jag ta nu i veckan, har som sagt fortsatt röja idag.
Vi tog en eftermiddagspromenad för att inviga nya vagnen, och nu älskar jag den ännuuuu mer. På eftermiddagen fick Melwin bada, eftersom det hände en liten (host) olycka. Sedan åkte vi över till mina föräldrar där vi var bjudna på middag. Melwin hittade en ny leksak, en stor korg! Den gick både att tugga på, och sitta i, vilket var såååå kul tydligen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar