måndag 18 mars 2013

mitt lilla mumintroll

Just nu tar bebis sin eftermiddagslur, i min famn. Jag har försökt lägga ner honom men det fungerar inte idag, så då får han ligga i min famn. Det är så mysigt, men man blir lite låst. Men det gör ingenting eftersom han nog inte sover så länge.
Idag är jag trött, som vanligt. Det känns som att Melwin har vaknat typ en gång i halvtimmen eller något i natt. Det har han säkert inte, men ni förstår känslan? Efter Melwins frukostgröt och min musli gick vi ut på en kort promenad. Jag orkar inte riktigt ta några långpromenader eftersom jag fortfarande är så förkyld. Vi var tvungna att ta den gamla vagnen, eftersom jag skulle testa sittdelen på den nya och sedan inte kom på hur man skulle fälla ned den... Det och att jag spillde ut allt kaffe vid frukosten, innan jag ens hunnit smaka, gjorde mig rätt sur.
När vi kom tillbaka låg Melwin kvar i vagnen och sov, och då passade jag på att slänga mig raklång på sängen och blunda. Väldigt skönt, och Melwin sov ett bra tag faktiskt. När han vaknade gjorde jag lunch åt honom, potatis- och broccolimos med smör och bröstmjölk. Det var visst gott, han smaskade i sig allt jag lade upp åt honom. Senare i veckan tänkte jag börja ge honom kyckling och sådant, det ska bli kul! Efter lunchen babygymmade han medan jag åt och diskade. Och när jag vek och hängde tvätt hoppade han i hoppgungan, och det var lika kul som vanligt. Har börjat sortera och gå genom alla doppresenter, och hittat en plats åt allt. Insåg också att vi borde åka och shoppa, har hela plånboken full med presentkort i olika affärer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar