fredag 8 mars 2013

en god natts sömn leder till tristess

Att man aldrig är nöjd? Vanligtvis är jag så trött att jag med gott samvete kan sätta mig i soffan och låtsas att Melwin måste sova i min famn vid den här tiden. Men idag... Är jag pigg! Och oooj vad man får saker gjorda då. Redan innan 11 hade jag fått i oss båda såväl frukost som mellanmål, skurat köket och diskat, städat badrummet, plockat undan och häng tvätt, och var dessutom redan ute på vår förmiddagspromenad Nu har jag tvättat och hängt mer tvätt, vart ute och gått ett par timmar, handlat, fått i oss båda lunch, diskat och förberett middagen. Vad ska man göra nu då? Jag har inte tålamod att kolla på tv när jag är pigg och ensam.
Men skönt är det ändå, att vara så här pigg, mindes knappt hur det kändes, och med en bebis som sover kan jag få lite lugn och ro utan att veta att det finns saker som jag borde göra. Melwin ligger i vagnen och sover, men den står här inne. Jag vågar inte ha honom sovandes ute idag, eftersom han hostar så förfärligt att han spyr upp slem. Och det är läskigt. Jag vet inte hur många gånger idag jag i panik har fått lyfta upp honom för att ha inte kan andas. Usch och fy. Då är det bättre att han är inne så att jag hör på en gång om han sätter i halsen.
Och varför är jag så pigg då? Jo för jag har... dam dam dam.. Sovit! Melwin sov hela 6 timmar i natt utan att vakna. Jag vaknade såklart till och så, men det gör ingenting eftersom man då snabbt somnar om. Så skönt! Mellan 1 och 7 sov han. Innan dess var det jobbigt, hostigt och snorigt. Han var ledsen och vaknade flera gånger, men helt plötsligt sov han så där länge! Det har aldrig hänt förut. Såklart sov han på mig, men jag bryr mig inte om hur eller var vi sover, bara ATT vi sover! Vilken lycka, detta behövde jag verkligen


Igår skulle jag och mamma ha gått på zumba. Det har ju inte blivit av på ett tag eftersom vi blev dåliga. Jag såg väldigt mycket fram emot det, mest för att komma hemifrån efter alla jobbiga nätter och dagar. Men så var ledaren magsjuk så det var bara att gå hem igen. Mamma hade redan hunnit att åka in till Vagnhärad så hon fick följa med mig hem. Så vi fikade istället! Väldigt nyttigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar