måndag 25 mars 2013

matvägrare

Min lillskit som älskar att äta, såväl mat som gröt och fruktpuré har de senaste dagarna tokvägrat allt. Han bara gråter och tar tag i skeden och tuggar på den, som om det kliar. Eftersom jag är van vid att han äter allt med god aptit så vet jag inte vad jag ska göra. Men när maten är kall går det rätt bra, som avsvalnad gröt och kall frukt, och om han får sitta i knät går det också bättre. Och amningen.. Han bits! Gud vad ont det gör, hoppas den dumma tanden hoppar fram snart så att jag får tillbaka min matglada lilla kille :)


igår firade vi våffeldagen en dag i förskott. Jocke skulle spela musik med Emil, så jag och Melwin spenderade eftermiddagen hos mina föräldrar tillsammans med syskon osv. Vi delade på ett berg av våfflor och hade det trevligt. Melwin var hur go som helst hela eftermiddagen, och Jocke kom till kvällen eftersom jag bjöd in oss på middag. Det blev kålpudding och det är ju helt sjukt gott. Vi försökte ge Melwin gröt, men han  vägrade såklart. Man kan nu känna att han är svullen i tandköttet och liksom har en pigg som sticker upp lite. Dessutom blir han 6 månader på onsdag, vart tog min lilla bebis vägen??


På lördagseftermiddagen åkte vi över till Peppe och Kribbe, där även Roine och Carro var. Vi fick Melwins doppresent som blivit lite försenad (från peppe, kribbe, tobbe, krisse och barnen). Jättefina ljusstakar i kristall med Melwins namn och deras namn ingraverat, jättefina! Blev jätteglad för dom,och självklart får Melwin leka med dom ;)

Babygymmet blev MYCKET roligare när vi hängde en filt över, man ser inget förutom ett par sprattlande fötter och hör en fnittrande bebis


HIHI!
natten blev som väntat jobbig, men däremot vaknade han inte för dagen fören 9, och då hade jag redan hunnit äta frukost i lugn och ro. Jag har liksom inte ro att ligga kvar när jag vet att jag inte kommer hinna somna innan han vaknar igen. Efter frukosten gick vi som vanligt ut, och så veckohandlade vi lite. Mammapenningen kom idag, så nu är jag rik igen! Not. Eftermiddagen har spenderats på golvet, där jag har gjort allt jag kan för att få honom att vända sig. Men han vill inte! Det är inte så kul såklart, hoppgungan är roligare ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar