fredag 22 mars 2013

Den knäppa bebisen

Vi har krånglat hur mycket som helst med Melwin med olika ersättningar som han bara spottar ut, olika typer av flaskor med olika mappar som han bara blir arg av, det har knappt varit så att hans ens velat äta bröstmjölk på flaska, och då väldigt lite. Men välling klunkar han i sig! Inga som helst problem där inte, knäppis. Men skönt att slippa krångla med att få honom att gilla det!

Dessutom börjar jag bli alltmer säker på att han har tänder på gång. Nästan varje gång jag byter blöja har han bajsat (många bajsblöjor= tecken på tänder) och han skriker med fingrarna i munnen. Han blir ledsen när han ammar och börjar tugga på fingrarna. Stackars lilla skrutt! Så nu varvar vi med olika former du kalla bitringar och mina fingrar, så får vi se när dom ploppar upp!
kliar det i tandköttet är det skönt att bita i saker och kolla på babblarna

Den här dagen har sett ut som vanligt. Upp vid 8, byta blöja och lägga bebis i babygymmet, äta frukost, ge Melwin gröt och sedan ut. Idag på promenaden stötte vi ihop med min mormor! Eller ja, kanske inte stötte ihop med eftersom jag sprang efter henne! Melwin vaknade då, och visade sig från sin bästa sida. Förut om han vaknade i vagnen brukade han skrika tills jag började gå igen eller plockade upp honom, nu vaknar han bara och ser sig nyfiket omkring. Sötnos! När vi kom hem blev det lunch för den jättehungriga bebisen och sedan gjorde jag mer fruktpuré. Jag har verkligen fastnat för hemmagjord fruktpuré, så enkelt och gott! Och väldigt smidigt att göra mycket och frysa, bara att tina upp när man behöver! Nu sover Melwin efter lite gnäll, och snart kommer Jocke hem!

bebisen blev helt plötsligt livrädd för dammsugaren (?) och fick då hänga på mig så att jag kunde städa!

_Dålig bild men lycklig bebis :)

Min stora bebis kan sitta i soffan och leka :O

Jockes kusin Emelie tog massa fina bilder på dopet och satte ihop till en bok! Så himla fint och jag blev jätteglad<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar