tisdag 12 mars 2013

Bara för att klaga liksom

Vilket elände alltså. Melwin mår bra nu åtminstone, det har varit några riktigt jobbiga och panikslagna dagar. När vi vaknade på söndagen var både jag och Jocke riktigt förkylda. På eftermiddagen började Melwin skrika. Vi undrade då om han gav igen efter att ha varit så snäll under lördagen. Han skrek i 4 timmar. Non stop. Om man själv är frisk och är två som hjälp åt kan man hantera det. Men nu mådde vi båda väldigt dåligt, tillslut funderade jag nästan på att lämna bort honom! Efter 4 timmar bäddade vi ner honom i vagnen och stapplade ut på en promenad och äntligen somnade han.
Natten blir återigen riktig jobbig. Hela veckan när Melwin varit sjuk, har han haft svårt att komma till ro och vaknat ofta och inte velat somna om, vilket är extra jobbigt när man själv mår uruselt. Halv 5 på morgonen vägrade han att somna om, så det var bara för mig att gå upp med honom och vara uppe ett par timmar. Som tur var var Jocke hemma så att jag kunde sova på morgonen istället. När jag kom upp på morgonen kände jag mig rätt död, hade ont i öronen och i ansiktet, kunde knappt röra mig. Bara att ringa vårdcentralen. Och hade såklart bihåleinflammation! Vi fick då åka till apoteket för att köpa en speciell nässpray, eftersom dom inte ger antibiotika i första hand. Kommer hem och läser på innehållsförteckningen, man måste rådfråga läkare innan användning om man ammar.. Ringer vårdcentralen igen, som säger att en läkare ska ringa upp mig idag. Gjorde dom det? Nej. Får ringa imorgon igen, så här kan jag inte ha det. Och så öronen. Jag hade öroninflammationer väldigt ofta som barn, så jag vet hur det känns. Därför misstänker jag att jag har det nu. Har sjukt ont i öronen, kan knappt snyta mig utan att det liksom slår till, hör knappt något och allt är allmänt jobbigt. Det positiva är att Melwin varit på bättre humör idag, det var lite jobbigt när han bara skrek, och vet inte varför? Och han sov lika "bra" som vanligt i natt, vaknade varannan timme, åt och somnade om på en gång, istället för att gallskrika som han gjort senaste veckan.
Så, nu har jag klagat lite! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar