onsdag 6 mars 2013

Lekmer

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om att skriva en recension om nätföretaget Lekmer. Lekmer är en av Sveriges största leksaksaffärer online, och blev dessutom framrsöstad som bästa leksaksbutik på Internet år 2012. Företaget grundades 2006 och marknadsför sig som "leksaksbutiken på nätet". Lekmer är nog en sida som de flesta småbarnsföräldrar någon gång har stött på.

Jag hittade till lekmer långt innan Melwin föddes, när jag kollade runt på Internet för att kolla in olika barnvagnar och annat lite "dyrare" som man behöver när man ska få en liten bebis. Det första som i alla fall jag slås av när jag navigerar in på sidan, är hur välstrukturerat allt är. Många rubriker, med gott om underrubriker, med åldersanvisningar och olika märken, gör det lätt att hitta just det som man söker. T.ex jag som har en 5-månaders väljer enkelt 0-12 månader inne på leksaker, och kommer då in på leksaker som lämpar sig för just bebisar. Sedan kan man där välja vilket typ av leksaker, prisklass och märke. Sådant gillar jag, när man letar efter saker vill man helst inte få upp massa som inte är relevant som man måste scrolla genom. Meningen med just Internet är ju att allt ska gå så snabbt som möjligt. Ofta när man letar efter något särskilt på nätet upplever i alla fall jag att det är svårt att hitta just det som man söker, men på Lekmer är detta inte fallet.




Lekmer är mycket mer än bara en leksaksaffär. Här kan man hitta allt till den lilla, kläder, vagnar, nappar, nappflaskor, saker till barnrummet, saker för att barnsäkra hemmet, allt man kan tänka sig behöva för att underlätta amning,  bilbarnstolar.. ja allt!
Jag har tyvärr inte själv beställt något från Lekmer ÄN, men jag kommer definitivt att göra det.
En väldigt rolig rubrik är "Nästan på riktigt" där man kan hitta barnleksaker som ser ut som riktiga saker, t.ex olika fikabröd och köksleksaker


Du hittar till Lekmer HÄR

Ett urval av det som jag skulle vilja köpa till Melwin
(eller önska mig)













Jag och Jocke har dessutom pratat om att köpa en ny vagn, jag älskar den vi har, men den håller inte längre. Den är för tung och otymplig, svårstyrd och faller i bitar. Vagnen har fungerat jättebra under vintern, men nu till sommaren vill vi ha en mindre vagn. Eftersom Melwin är så pass stor då, tänkte vi köpa en sittvagn, och har hittat den perfekta på Lekmer.se som vi ska beställa, en Crecent Compact


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar