torsdag 7 mars 2013

stressigt

man får ligga i sängen och kolla på babblarna om man är sjuk :)

ny fin mössa och halsduk :)
 Melwin mår sämre nu. Han blir väldigt ledsen när han hostar, och snorar massor. Det är svårt för honom att komma till ro, så man får kämpa väldigt mycket när han ska sova. I natt vaknade han och var väldigt ledsen, och det enda som fick honom lugn var att ligga som när han var nyfödd, på mitt bröst. Bara det att då kunde han ha huvudet mot mitt hjärta och fötterna på magen. Nu är han betyyydligt längre! Tillslut fick jag honom att sova i vagnen som höjdes upp lite. Det konstiga är att eftersom jag får så lite sömn i vanliga fall, så kan man tro att jag skulle vara helt död nu. Lite död är jag, men det är något magiskt med att ha ett litet sjukt barn. Man orkar ALLT, bara det där lilla knytet har det bra.


jag. ska. ha. kameran!
Och så är det dop på lördag, hoppas att Melwis mår bra till dess, vi kan inte ställa in igen! Nödplanen är att vi har dop, men att bebben får hålla sig hos oss,annars kommer han bli ledsen. Så nu är det lite stressigt, sjuk bebis, få hit tårtorna och fixa dukningen i tid. Dessutom är det flera som hört av sig och vill ha med någon, vilket inte funkar med så kort varsel. Det är så många som det är, vi har inte ens bjudit alla släktingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar