torsdag 14 februari 2013

roliga nyheter och gröt

Ååååh känner mig så himla glad just nu!! Återkommer senare om varför. Kul för mig i alla fall :)
Just nu vet jag inte riktigt vad Melwin håller på med, han låter som någon typ av sångare som sjunger sådär hest ni vet? Riktigt vildsint är han också, ligger i babygymmet och leksakerna som hänger ovanför honom flyger åt alla möjliga håll. Jag förstår inte hur han lyckas ta loss dom? Jag tror att han försöker vända sig, eftersom han låter så ruskigt arg, men inte sådär ledsen att man måste lyfta bort honom. Han är nära hela tiden att rulla runt (från rygg till mage) men lyckas aldrig. Men vilken dag som helst nu skulle jag tro! Däremot lyckas han snurra runt, så om man lägger honom med huvudet åt ett håll, så har har vänt sig ett halvt varv nästa gång man kollar, han ser riktigt tokig ut hahah


Vi fortsätter att kämpa med sömnen. Som de på bvc säger "han SKA inte äta så ofta på nätterna nu när han är så stor" jo jag tackar ja. För det hjälper ju? Jag har hela tiden hoppats på att han ska sova mer när han får gröt. Men icke, än så länge. Melwin har ju bara fått lite gröt varje dag, eftersom jag är rädd om han mage. Igår kväll gjorde jag iordning en hel portion, och han åt ALLT, plus en hel del fruktpuré. Han älskar ju verkligen gröt. Han somnade direkt efter, vid 21.30, jag la ner honom i spjälsängen efter en halvtimme, och han vaknar klockan 23. ÅH VAD BRA GRÖT FUNKAR!!! Mina förhoppningar ligger nu på att det kanske tar ett tag innan gröten hjälper honom att sova.. Så ska vänta några veckor, sedan är mina förhoppningar borta. Då ligger nästa mål på välling som man kan börja med vid 6 månader. Och det är ju bara (BARA) 1,5 månad dit. Jag klarar det.
Så natten var sig lik. Melwin vaknade halv 5 och VÄGRADE  somna om, trots att han var trött. Jocke gick då upp med honom ( han brukar ändå vanligtvis gå upp vid 5), tydligen bajsade Melwin, och var väldigt hård i magen. När Jocke åkte till jobbet kom Melwin tillbaka och sov igen. Idag har jag förberett lite inför ikväll. Det är ju som alla vet Alla Hjärtans Dag idag. Vi brukar inte fira det så mycket, men klart att vi uppmärksammar det! Så ikväll blir det trerätters, och jag har ägnat förmiddagen åt att fixa en överraskning till Jocke som jag hoppas att han blir glad för!




Nu ska Melwin lite mat. Det blir senare än vanligt idag, eftersom vi tog lite sovmorgon imorse. Idag får han sötpotatis  och majs, eftersom jag har gott om det i frysen. Jag har försökt med palsternacka och potatis de senaste dagarna, men det var tydligen jätteäckligt. Melwin bara skriker och gråter när han får det, så igår gav jag upp och fick gröt till lunch istället. Jag vill helst inte amma de mål som jag har börjat byta ut (ammar såklart efter maten) eftersom jag hoppas på att trappa ner amningen på dagarna så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar