måndag 4 februari 2013

älskade grodunge

Vi fick sova i natt också! Jag kommer ju att bli bortskämd :) men hela kvällen igår var han otroligt lättstörd när han sov, hade svårt att somna och låg bara och gnydde liksom. Dessutom blev han huuur pigg som helst  och ville leka. Och han skrattade! Åt mig! Massor! Han har nog aldrig skrattat så förut :D stolt. Jag lade ner Melwin i hans säng vid elvatiden, då hade han sovit i ungefär en halvtimme. Sen vaknade han inte fören två! Oh happiness.

trötta päron = pigg unge
uppe och busar och dregglar ner mammas säng
Idag har vi pappa hemma. Han har lyckats bli förkyld! Det är första gången sedan vi träffades. Jocke är ALDRIG sjuk, och nu har han lyckats bli både förkyld och magsjuk inom loppet av två veckor? Tänk bara hur många gånger jag varit sjuk utan att han blivit smittat.. Imorse kom vi upp runt nio, så nu tar Melwin sin förmiddagslur. Men han var lika svårsövd som igår kväll, men av någon konstig anledning somnade han lutad mot mina ben?? Men jag får snart kramp i rumpan av att sitta och guppa, eftersom han vaknar så fort det är stilla. Ibland är han bra knäpp! Och snarkar högt gör han också, gullegris. Idag har vi föräldragrupp!

Igår gjorde jag massa barnmat, sötpotatis och majs. Så nu har vi massa i frysen som vi kan ta fram vid behov, väldigt smidigt. Förutom det åkte vi och fikade hos mina föräldrar. Mamma hade bakat hur mycket kärleksmums som helst! Vi ska ha det till dopet. Melwin charmade som vanligt sin mormor och morfar, och testade alla leksaker och babysittern som mamma köpt. Jätteroligt! Men han försökte hoppa ur babysittern haha. Sedan fick Melwin stanna där medan vi åkte ner till Jockes föräldrar en snabbis. Sedan åkte vi hem och jag tvingade i sjuklingen nudlar och så såg vi på Lost. Ja vi har börjat kolla på det igen!! Så bra ju. Och Melwin fick ta ett kvällsbad och typ åt tusen gånger, kanske åt upp sig inför natten?


ge mig ge mig ge mig

blääääää





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar