måndag 25 februari 2013

kyrkis!

Idag kom vi iväg till kyrkis, äntligen! Jag har velat gå dit tidigare, men det har inte funkat eftersom vi sovit så lite på nätterna och då orkar vi (jag) inte upp. Men nu bestämde jag mig för att det var dags, man blir bara tröttare av att gå hemma. Så vi gick dit under Melwins förmiddagsvila vid 10. Den blev tidigare än vanligt idag eftersom vi gick upp 8. Vi mötte upp Anne och Agnes så att vi kunde gå dit tillsammans. Melwin vaknade lagom till att vi kom fram och var sedan vaken fram till att vi gick igen. Jag tyckte att det var jättemysigt på kyrkis! Massa barn, hög volym, andra mammor (och en del pappor) möjligheter till både fika och lunch, bra tidsfördriv helt enkelt. Plus att jag kunde ta med mat till Melwis och värma, så slapp jag amma offentligt. SÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt att han börjar bli så pass stor att han äter mat. Melwin hade jättekul och skrattade en hel del. Vi gick därifrån med Anne och Agnes, och passade då på att ta en långpromenad, även det jättetrevligt! När Melwis och jag kom hem väckte jag honom så att han kunde ammas, och jag åt mellanmål. Nu sitter Melwin bredvid mig och skrattar åt (med?) mig när jag sjunger. Hmmm bra eller dåligt?


I natt hade vi en jobbig natt. Jobbigare än vanligt. Förutom att han vaknade hela så bestämde han sig för att inte somna om vid 3, så vi var uppe till halv 5. Kuuuuul. Dessutom hade vi av någon anledning inga tvkanaler. Ännu roligare. När han sedan somnade om, vaknade han en gång i timmen, tills klockan 8 då han ville upp. Ingen sovmorgon där inte!
Igår gjorde vi massaaaa skoj. Jocke skjutsade ner mig och MelwisPelwis till Trosa på dagen för att jag skulle träffa Malin och Julia. Vi promenerade och fikade på Marsipangården, såklart. Senare på kvällen kom Peppe, Kribbe och söta Tove över, så vi åt ihop och pratade. Även Tobbe kom förbi. Jag tycker om när man hinner med så mycket på en och samma dag! En bra helg helt enkelt.


Nu går det inte att lämna lillfisen i babysittern längre... Han gör som en "situp" och sätter sig upp :O



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar