söndag 10 februari 2013

20 år

Woho, äntligen är dagen här, typ. Nej, att fylla 20 är inte så speciellt för mig, inga drömmar om att gå på systemet och festa osv. Det som jag sett fram mot är att kunna kliva på en buss och be om "en hel till Trosa", slut på att vara halv. Ständigt denna önskan om att ses som vuxen av omgivningen, när det egentligen är vad man själv tycker och känner som räknas. Men jag har väldigt svårt att inte ta åt mig av vad omgivningen tänker, hur mycket jag än försöker tänka bort det. Därför tycker jag att det är jobbigt att släpa på en barnvagn på bussen, och mötas av vissa chaufförers skepsis om att jag råkar vara under 20. Även om jag själv vet att jag gör ett jättebra jobb när det gäller att vara mamma. Och jag har alltid haft bråttom med att växa upp, det erkänner jag. Därför är det skönt att nu ses som vuxen på riktigt. Grattis till mig!
två år sedan, när jag fyllde 18
För övrigt har jag haft en underbar morgon. Melwin bestämde sig för att vara GANSKA snäll i natt. Jag fick sova 3,5 timme innan han vaknade första gången, sedan vaknade han lika ofta som vanligt. Lite sovmorgon gav han oss också, till tjugo över 8. Jag och Melwin låg kvar och busade i sängen eftersom Jocke redan hade gått upp innan jag vaknade till liv. Efter en liten stund kom Jocke in och sjöng, och bar på en jättefin frukostbricka! Han hade gått upp och gjort fattiga riddare till mig! Så söt haha, och dessuom lite frukt och så :) Jättemysigt! Jag tror verkligen att jag har världens finaste sambo!


finklädd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar