torsdag 29 november 2012

Herr svårsövd

jag äääär vaken
Melwin har bestämt sig för att alltid vara vaken. På dagarna är han mer svårsövd än vanligt, vilket resulterar i väääldigt trötta armar. Han somnar knappt i vagnen längre, utan ligger klarvaken och tittar på en. Och det gör ju ingenting så länge som han är på gott humör. På kvällarna vill han helst vara vaken till elva tolv, och då har jag ju velat sova för länge sedan. Som igår kväll. Han ligger bara och skrattar och ler mot en, och bli asförbannad när man försöker få honom att sova. Så det är bara att sitta där och vänta ut honom. Och så helt plötsligt blir han trött och skriker. Så igår väckte jag Jocke så att han fick hjälpa mig. Melwin somnade inte fören tolv! Jag tycker att det är alldeles försent för en tvåmånaders-bebis, men men . Däremot sover han länge när han väl sover, vanligtvis vaknar han vid 3-4, och sedan runt 6-7. Upp kommer vi inte fören 10-11, jag skulle ju hellre komma upp tidigare, men jag är för trött helt enkelt. Så brukar ligga kvar någon timme och halvsova medan jag försöker hålla Melwin lugn. Det fungerar ju sådär, han ligger då bara och sparkar på mig, knäppisen.

De senaste dagarna har jag haft fullt upp, förutom att ta hand om en sur bebis har jag börjat julpynta och städa här hemma. Det går sådär, eftersom jag bara hinner göra lite i taget. Men nu är i alla fall julgardiner och ljustakar uppe i alla fönster förutom köksfönstret. Badrummer är så rent som det bara går att bli, till och med taket och väggarna är skurade. Hade dessutom tvättstuga igår, så Melwin fick hänga med dit i bärselen. Idag var Michelle över. Vi fikade, såg Twilight, pratade osv. Riktigt mysigt!
I tisdags var det även Melwins tvåmånaderskontroll, vilket förutom vägning innebar läkarundersökning. Allt var bra. Melwin väger nu 5080 g, är 58 cm lång och har ett huvudomfång på 40cm. Jag blev lite irriterad när vi var där. Först fick jag gå med barnvagnen i spöreng och endast 2 grader varmt till bussen, så när jag kom fram till vårdcentralen var jag svinkall och genomblöt. Det var då ungefär en halvtimme kvar innan vi skulle in, så jag plockade upp Melwin ur vagnen som då vaknade. Jag tyckte att det var lika bra att han vaknande en stund innan vi skulle in så att han var pigg och inte nyvaken. Men på vår tid kom en annan familj som kom försent, och självklart fick de komma in före mig. Jag tycker faktiskt inte att jag ska behöva lida för att de är sena.. Så fick vänta i 45 minuter till så att Melwin hann bli trött och kinkig, Som tur var höll han ändå humöret under läkarbesöket och skrattade mot läkaren och allt. Såklart missade jag bussen hem som jag annars hade planerat att ta, och fick vänta en timme på nästa. Skitkul i det vädret och redan blöt liksom. Melwin hade det skönt i vagnen i alla fall! Lite avundsjuk var jag.
Aldrig för tidigt att börja med facebook!
Melwin upptäckte sina händer lagom till 2-månadersdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar