onsdag 21 november 2012

julklappsfunderingar och bajsprat

Igår var nog första gången som jag faktiskt kände ett behov att vara helt själv. Man får liksom lite dåligt samvete när man får den tanken, tänk liksom hur skönt det skulle vara att få en timme med mig själv och bara stirra in i väggen utan något ansvar.. Men samtidigt tycker jag att det är okej att känna så ibland. Därför har Jocke sagt att han ska gå út och gå med Melwin någon dag den här veckan så att jag får en stund för mig själv. Ser faktiskt löjligt mycket fram emot det! Inhämta lite krafter ni vet :)

glad kille blir badad av sin pappa
soffhäng efter badet
Annars är allt finfint. Amningen går bättre igen, behövde nog få känna att det inte är hela världen om det inte funkar, finns ju hjälpmedel. Pratade dessutom med bvc-sköterskan imorse och hon tyckte det lät som om han också hade haft någon magbakterie, så det kanske är över nu. Hoppas det, har ju hela tuttarna fyllda med rivmärken efter en väldigt arg bebis. Imorgon ska vi till bvc igen, bokade in en extratid för att se om han gått upp i vikt eller inte, och för att vi behöver färska siffror inför hans ultraljud på måndag. Annars skulle vi inte dit fören hans tvåmånaderskontroll på tisdagen.
Igår fick vi inte mycket gjort. Myste hela förmiddagen som vanligt, diskade och tvättade. Och lillen lyckades bajsa ner sina kläder typ 5 minuter efter han fått på sig dom. Och sjääälvklart var det just dom byxorna som jag tittade ut när jag fick reda på att jag var gravid men inte vågade köpa fören typ i vecka 20... Mina favoriter som varit för stora tills nu! Tack gode gud för att vi har tvättmaskin hemma, annars hade de väl varit totalförstörda haha. Och självklart bajsade han igen direkt efter. Skitunge haha
Idag har jag däremot fått massor gjort. Jag har rensat ut i både min och Jockes garderob, städat osv. Vi var även ute på promenad med Carina och Tilda, mycket trevligt. Nu tänkte jag strax ta och börja med maten.
gårdagens outfit nr 1
gårdagens outfit nr 2

Jag har även börjat fundera på vad vi ska ge Melwin i julklapp, inte så mycket kläder i alla fall, eftersom vi fick en hel svart soppsäck av en granne. Jag tror det är mest i 62-68, men jag ska gå genom den någon dag och se. Annars önskar sig Melwin (vi) pekböcker, leksaker, roliga tavlor att ha runt sängen och andra saker som kan vara bra för en bebis. Jag tänkte däremot köpa lite roliga nappar med olika texter, och kanske en bumbostol. En bumbostol är anpassad efter att bebisar ska kunna sitta upp typ. Av vad jag hört ska den vara bra men vi får se. Kan nog vara bra på så sätt att han kan sitta och se sig omkring, det gillar han ju. Av mina föräldrar får han en gåstol, vilket är jätte bra :)


bumbostol

kanske en sån här napp :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar