måndag 12 november 2012

perfekt dag


Idag har jag en sån där dag som är precis så som man liksom förväntar sig att mammledigheten ska vara. Jag vaknade vid halv 8 av väckarklockan, eftersom det skulle komma folk och tapetsera om i sovrummet. Då matade jag Melwin och bytte blöja, så myste vi och lekte lite fram till 9 då han började bli trött. Så efter världens bajsblöja (yaaaaay inte bajsat sen onsdags) så skrattade han i princip sig själv till sömns, och sov medan jag åt frukost och drack kaffe. Sedan när han vaknade fick han ligga en stund i babygymmet och skrika på sina gossedjur, och under tiden snabbstädade jag badrummet. Vid 11 packade jag ner lillkillen i vagnen och gick ut på en jätte härlig promenad i solskenet. När vi kom tillbaka sov Melwin så gott att han fick ligga kvar i vagnen utomhus medan jag åt lunch, läste tidningen, diskade och städade undan i köket. Nu har jag smsat Carina och strax ska vi gå ut på barnvagnspromenad.
 
 
 
Vi hade en väldigt mysig eftermiddag igår. Efter lunch gick vi ut på promenad och matade fåglarna. När vi kom hem började vi röjja i sovrummet så att det skulle vara tomt till idag. Sängarna ställde vi ut eftersom dom är så gamla att de ska slängas. Istället har vi fått tag i en dubbelsäng som vi ska hämta senare i veckan. Så länge sover vi på bäddsoffan i vardagsrummet och det fungerar jätte bra. När vi ätit middag åkte vi över till Tobbe och Krisse i Gnesta, för att Jocke och Tobbe skulle prata musik eller något sånt. Jag och Krisse kollade på en "sportfilm" på tv, fikade och hade det jätte trevligt. Melwin låg därmot och kommunicerade med några spöken och hade askul. Vi kom hem rätt sent, vid halv , och då var det dags för Melwin att äta och sen var vi alla nog rätt skapligt trötta. Melwin sov i sin korg i natt, fram till halv 5 då han åt igen. Sedan fick han sova hos mig tills vi gick upp, eftersom jag var för trött för att orka få honom att sova själv, hehe
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar