söndag 4 november 2012

vår glada lillskit

Igår blev det en riktigt lång dag. Vi gick upp alla tre runt 10 och åt frukost och myste lite. Sedan bar det av ner till Trosa för att gå på barnkalas, Tove som fyllde ett. Det var riktigt mysigt, barn som sprang omkring, tårta, en jätte glad Tove med massor av paket och en sovande Melwin. Han vaknade i princip bara när han behövde fisa och äta, och då gnällde han såklart men var annars så duktig så. Efter kalaset kom Tobbe, Krisse och Bella hem till Peppe& Kribbe också, eftersom Krisse jobbat under dagen. Tove och Bella lekte med de nya leksakerna, och vi "vuxna" beställde hem mat och hade riktigt trevligt. Det var en riktigt rolig dag, som blev väldigt lång.












Imorse blev det att gå upp "tidigt" eftersom Jacob och Elin skulle hälsa på innan Jacob åkte tillbaka till Ungern. Därför gick vi upp kring 8, efter i mitt tycke en perfekt natt. Vi la oss omkring halv tolv, bebis sov mellan oss till halv tre då han fick mat och en ny blöja. Det är så skönt de nätterna han inte sover hos mig hela natten eftersom jag då känner mig mer utvilad när jag vaknar. Sedan vaknade han vid halv sex igen och åt, för att sedan sova vidare i sin snugglenest. Jag vaknade däremot en timme senare av en mardröm och kunde inte somna om. Därför bad jag Jocke lägga sig på min sida av sängen, och Melwin låg i min famn.´Hela familjen under samma täcke! Supermysigt och en helt perfekt morgon. Melwin låg dessutom kvar i min säng och sov så att vi kunde äta frukost i lugn och ro. Jacob och Elin kom efter nio någon gång och fikade. Riktigt trevligt! Melwin var jätte glad hela tiden, han både log och skrattade. Roligt att han för en gångs skull är vaken OCH glad när man har folk över! Han är så söt, vår lilla fis. När han varit vaken i ungefär två en halv timme gick vi ut på promenad, för att slänga sopor, panta burkar och mata Dennis katter eftersom han är borta några dagar. När vi kom hem åt vi salami-och brieostsmårgåsar. Gud vad jag har längtad efter brieost medan jag var gravid, sååå gott! Jag och Jocke har haft en riktigt bra dag, med massor av skratt, gud vad jag älskar honom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar