tisdag 6 november 2012

thumbs up!

 
 
'
Vad är det värsta som kan hända när man är mammaledig och ensam hemma med barnet? Att man blir sjuk. Vissa sjukdomar är hanterbara, men magsjuka.. Nej det går verkligen inte ihop. Man kan liksom inte amma utan att vara tvungen att ta en paus för att spy, och då lämna ett gråtande och hungrigt barn på soffan. Och att försöka få honom att somna när man tvingas lägga ner honom upprepade gånger.. Usch. Nu hade jag den turen att Melwin var väldigt samabetsvillig igår, han var glad och nöjd, så det räckte att han satt bredvid mig i sin babysitter så petade jag lite på den medan jag spydde så att han gungade. Typ så. Riktigt vidrigt. Och visste liksom inte vad jag skulle göra, kan ju inte be någon utomstående komma och hjälpa mig med tanke på risken för smitta. Så det var bara för Jocke att komma hem och ta han om bebisen medan jag låg utslagen i sängen med en hink och kunde inte röra mig på hela dagen. Som tur är var det som att Melwin kände på sig att jag inte mådde bra, och därför inte ville äta på fyra timmar så att jag kunde ligga och stirra i taket, en helt underbar dag med andra ord. Sån himla tur att Jocke kunde komma hem, hade nog inte överlevt dagen annars. Idag mår jag bättre, lite skakis och trött, men spyr i alla fall inte. Hurra hurra. Undrar bara varifrån jag kan ha fått smittan? Vad jag vet har jag inte träffat någon som varit magsjuk, men folk kan ju bära smittan utan att veta om det eller bli sjuka själva. Extremt jobbig gårdag var det i alla fall, får hoppas att jag slipper detta i framtiden. Nu hoppas jag bara på att lillkillen inte blir sjuk också, tänk en magsjuk liten bebis... Stackars liten liksom. Men tydligen är det ovanligt att barn blir sjuka när de ammas, eftersom bröstmjölken skyddar mot det. Så vi får hoppas att han klarar sig! Däremot vet jag inte hur detta påverkar amningen, eftersom jg inte fick behålla något på hela dagen igår så kan det inte vara så bra för produktionen? Men Melwin verkar nöjd så det är nog ingen större fara.
 Lugn dag idag med andra ord, kollat på film hela dagen, och Jocke är ute med Melwin just nu. Han är hemma idag också, eftersom vi inte visste igår hur jag skulle må idag. Väldigt tråkigt att bli sjuk just nu, eftersom vi skulle hem till Malin igår för att hon fyllde år. Och idag hörde en av mammorna från mammagruppen av sig och ville gå på promenad. Men det går fler tåg! Förhoppningsvis haha. Nu är jag sugen på chips, eller det är väl saltsuget snarare

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar