fredag 16 november 2012

trött mamma haha

dagens outfit
Idag har vi haft pappa hemma halva dagen, så jag fick sällskap till både lunch och en eftermiddagspromenad. Dessutom kom mina nya gardiner idag (!) det blir superfint i sovrummet, nu saknas det bara en säng! Men det ska vi köpa på Ikea imorgon. Ska bli så skönt att sova i sovrummet igen och slippa soffan. Även om den är skön och så, är det lite trångt att sova tre i den plus att det blir knöligt för mig att amma på natten när Jocke sover. Plus att jag tycker att Melwin sover bättre i sovrummet på natten. När vi sovit i vardagsrummet sover han mer oroligt och vaknar oftare. Men åh vad han är mysig! Han har blivit så pass stor att man riktigt kan krama om honom, och han lägger huvudet mot en och gosar in sig. Men som sagt, sen vi började sova på soffan sover han först 3-4 timmar, för att sedan äta och vakna flera gånger till innan vi går upp. Så man blir skapligt trött! Men det gör inget :) Dagen började som vanligt, med morgonmys i soffan och sedan satt Melwin och kollade på när jag diskade. När Jocke kom hem lyssnade vi på julmusik och åt risgrynsgöt, heheh lite julfeeling sisådär. Nu på eftermiddagen har jag och Melwin dansat runt och sjungit till musik och gosat, medan Jocke har städat i uteförrådet, väldigt välbehövligt! Det bästa med dagen var att Melwin bajsade när Jocke kom hem, mahahaha! Ikväll blir det fredagsmys med god mat osv osv

så här kan det se ut när jag bloggar!



jobbigt att sitta upp :)


Igår kväll var Julia och Malin över på lite fika. Så mysigt att trätt Malin igen, länge sen sist! (såklart mysigt att träffa Julia också men det var ju inte så länge sen sist). Vi åt julfika (såklart hehe). Melwin fick ett par jätte söta "skor" och en body av Malin.

Jag är trött idag, märks det? Haha. Kommer knappt ihåg vad det är för dag eller vad jag gjort idag.. Hm det är alltså så här en typisk småbarnsförälder känner sig! Jag har nog haft väldigt tur med min lilla kille som sover så bra på nätterna. Hoppas bara att han återgår till det när vi flyttar tillbaka till sovrummet! Om inte annat blir det bättre för mig som slipper tänka på allt rufs som ligger överallt, och att soffan är överfull hehe. Aja, nu ska jag laga lite mat och sedan mysa med min familj. Åh vad jag upprepar mig, har sagt något med "mys"eller "gos" typ 5 gånger. Med vad ska man göra när det är så det är? Man kanske skulle försöka hitta lite synonymer typ, dagens fundering liksom

Lilla grodan häromdagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar