onsdag 14 november 2012

mysgos

Dagens outfit
Imorse när vi vaknade var jag verkligen vidrigt trött, skumt eftersom lilleman sover så bra på nätterna nu. Kanske är man van vid att bara sova korta stunder varje natt att 5 timmar i streck helt enkelt blir för mycket.. Därför tog det en stund för oss att komma upp imorse, så istället för att åka in tidigare till Nyköping som jag tänkt myste vi lite extra. Melwin är verkligen så himla gosig, speciellt nu när faktiskt är medveten om att man är där och kramar honom. Han blir så glad bara man ler och pussar på honom lite, det är verkligen lätt att göra barn glada! Och då blir man så glad själv. Dessutom har han nu under senaste tiden blivit så medveten om saker omkring sig, och ligger nyfiket och ser sig runt i rummet. Och när man inte tittat på honom på en stund, och sedan vänder sig mot honom så smilar han upp sig och blir jätte glad! Så kul :) I natt fick han sova hos mig igen. Det funkade för honom att ligga i korgen en timme och sova, men så vaknade han och var ledsen, så då flyttade jag över honom till mig och han somnade om och sov i 4 timmar till utan att jag behövde mata honom. Coolt! Så i natt vaknade han halv 3 och klockan 7. En av gångerna vaknade jag av att Melwin var skitsur, och låg på mage!!! Trots att han låg på rygg när vi somnade.. Så undrar om han vände sig själv eller om jag råkat vända honom i sömnen? Men det tror jag inte eftersom jag låg med ryggen mot honom.. Så nu får vi se om han vänder sig fler gånger
Idag åkte vi till Nyköping eftersom jag skulle till kiropraktorn. Den här busschauffören hjälpte mig faktiskt på bussen! Han öppnade först endast de bakre dörrarna för mig, flyttade undan sätena så vagnen skulle få plats, hjälpte mig lyfta vagnen, OCH spände fast vagnen! Helt otroligt. I Nyköping började vi med att kolla på julklappar och köpa mer magdroppar åt Melwin. Utanför kiropraktorn mötte min syster Julia upp oss så att hon kunde vakta Melwin medan jag var inne hos kiropraktorn. Det gick jätte bra! Mysigt för Melwin att gosa lite med sin moster. Som tack för all hjälp jag fått under året fick kiropraktorhälsan en chokladkartong. Så om ni har problem med kroppen på olika sätt, mycket huvudvärk, stressade, husdjur som har ont osv osv osv, så kan jag varmt rekommendera Kiropraktorhälsan i Nyköping, de är fantastiska!
morgonmys
tränar nacken, så stark min lilla mupp^^


så häääär glad blir man om man slipper mamma en stund ;)
 För tillfället bor vi i vardagsummet. Vi fick ju omtapetserat i sovrummet i måndags och ställde därför ut sängarna eftersom de ändå ska slängas. De är liiite sunkiga och obekväma. Det passade bra just nu eftersom vi fått tag i en dubbelsäng från köp-o-säljsidan på facebook. Men igår när vi skulle hämta sängen hade de glömt att vi skulle komma, och idag sa de att de inte hittat alla delar. Så nu är vi sänglösa. Vi har ingen större lust att ta in de fuktiga gamla sängarna nu direkt.. Så det blir att sova på soffan ett tag till och köpa nya sängar på typ Jysk i helgen. Kanske lika bra det så vet vi att de är fräscha liksom. Ska bli skönt med en ny säng i alla fall! De nya taperna blev jätte bra och nu väntar vi (JAG) med spänning på de nya gardinerna jag beställt hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar