söndag 30 december 2012

en stund för mig själv

 
Just nu är jag för ovanlighetens skull helt ensam hemma. Ibland är det väldigt skönt, inte så att man alltid längtar efter egentid, mer att när det väl händer känns det verkligen som lyx. Att sitta ner utan att vänta på att man måste göra något. Och när bebis väl kommer hem har man ju hunnit sakna honom, och då är det så underbart att ha honom tillbaka igen. Jocke är och hämtar en stol och en ugnsform som vi ska låna av hans föräldrar. Han tog med sig Melwin båder för att passa på att ta hand om lillen själv, och för att jag behöver vila lite idag, trött. Dessutom kan Melwin då passa på att träffa sin farmor och farfar en sista gång för i år hehe.
 
Idag har vi städat och fixat här hemma, och dessutom handlat inför imorgon. Vi gör så att alla som ska äta hos oss för betala en liten summa var, eftersom det blir lite dyrt för oss att betala maten för elva pers. Det är skönt att ha allt sådant färdigt redan idag, så att man kan ta det lugnt imorgon och fixa sådant man glömt, vi har till och med dukat! Jag har även börjat ta bort julpyntet, Nu är det bara julgardiner och ljusstakar kvar. Jag är sådan att jag älskar att ta fram pyntet till jul, men när julen är över så ska det bort! Nu ska jag kolla på Avatar som går på tv, och kanske börja med ananas-cupcakes som Jocke vill ha till sin födelsedag på nyårsdagen.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar