lördag 8 december 2012

kalas

Melwin har nu äntligen fått träffa större delen av min släkt. Tidigare har han bara träffat min mormor och morfar, och så farfar. Jockes släkt har han redan träffat ett par gånger, i alla fall den delen av den som jag känner. Idag fyller nämligen min morbror år, så vi åkte dit på "kalas". Så förutom mina föräldrar och syskon med respektive, var även min mormor och morfar där, min gammelmormor-och morfar och så klart min morbror och hans son Leon. Leon tyckte att det gjorde ont i öronen när Melwin skrek hehe. Fast Melwin var faktiskt väldigt lugn och stillsam idag, han sov en del, och var vaken en stund och myste med (blev kidnappad av) sin morbror och moster. Vi passade dessutom på att ta ett foto när alla är samlade, eftersom vi nu med Melwin är 5 generationer, tycker att det är ganska häftigt. Även kul att se bilder på mig själv eftersom jag då ser hur smal jag blivit, helt sjukt vad det går fort! Jag hade fruktansvärt ont i huvudet hela tiden, sådär skakis-i-benen-huvudvärk, usch har det så ofta nu efter förslossningen. Nu har vi precis kommit hem, Jocke sitter och spelar gitarr för Melwin som ligger och sprattlar och spyr. Ska nog börja med maten nu.

Vi fick med oss dopklänningen hem som Melwin ska döpas i. Jag och mina syskon är döpta i den, min morbror och en del andra barn. Ska bli roligt att även min son ska få ha den, och få sitt namn ditbroderat. Han heter Melwin Nils Kurt, Nils efter min gammelmorfar och Kurt efter Jockes morfar (och dessutom heter Jocke och hans farfar Curt). Melwin fick även en förtidig Julklapp av sin mormor, en åkpåse, Det börjar liksom behövas nu, det är liiite kallt ute och det är så knöligt med massa filtar.

snyggaste stilen hehe

Leon och Julia



Min gammelmormor Tisse



Mys med Lollo :) (Dennis tjej)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar