måndag 17 december 2012

julgodiskaos

Jag och min syster har som tradition att varje år göra julgodis. Och det är samma visa varje år, kaos, choklad och massa skratt. Vi tänker nämligen "åh vad kul det skulle vara att prova något nytt". Efter ett par timmar inser man varför man brukar göra samma godis. Det är för att man vet hur det blir. Det vi brukar göra är snickers, kola (i år blev det apelsinkola), rocky roads och rischoklad. Igår bestämde vi oss för att även prova på fudge och tryffel. Det gick sådär. Glöggtryffeln blev väldigt god, men smått kaosartad¨, och det tog lååång tid innan den blev färdig. Baileysfudgen gör vi aldrig om. Påminn mig om det nästa år. Smeten var gudomlig i alla fall! Eftersom jag var rätt upptagen under gårdagen så fick Melwin mysa med sina pappa större delen av dagen. På kvällen var jag rätt slut, måste jag säga. Och väldigt trött på både godis och choklad hur man nu kan va det?



Tryffeln.. gjorde mitt bästa men det blev vääldigt kladdigt

snickers




I lördags fikade vi hemma hos mina föräldrar eftersom mammas pappa och mina småkusiner Engla & Tindra med familj var där. Riktigt trevligt, och mamma gjorde en guuudomlig saffranspannkaka. Melwin sov i bilbarnstolen första tiden, men "vandrade" sedan runt från famn till famn. Även min yngsta kusin Engla vågade sig på att mysa med bebben, han bara satt där och såg sig omkring. Vi tog även ett fyra-generations-foto. Det är lite roligt att vi är minst fyra generationer åt alla håll i släkten. Så nu har Melwin träffat större delen av både min och Jockes släkt. Tyvärr glömde jag kameran där, och därför blir det bara mobilbilder tills jag hämtat den.

Melwin in a sock. Min kusin Engla undrade hur man kunde önska sig en bebis
i julklapp, och då kunde jag visa den här bilden, hehe
Idag har det inte hänt så mycket. Vi har lekt lite, Melwin har sovit och bajsat, och jag satte mig här en snabbis. Vi har tänker hålla oss inne idag eftersom det är kramsnö och det blir TUNGT med vagnen. Men det gör ju inget, jag har ju masssa julgodis att roa mig med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar