lördag 22 december 2012

all i want for christmas, is youuuu

 
Jag måste erkänna att jag är rätt rolig ibland, se bilden nedan bara. Jag önskar mig liksom inget särskilt till jul, eftersom jag har allt jag vill, så därför la jag Melwin under granen!
Imorse kom vi upp lagom till julkalen och efter att Melwin sovit en stund gick klippte jag Jockes hår medan Melwin satt i babysittern och tittade på, där var han rätt nöjd. Det var verkligen på tiden att Jockes hår blev klippt, han hade börjat bli lite långhårig, och man måste ju vara fin till jul! Eftersom det sedan var hår överallt passade jag på att dammsuga överallt medan Jocke myste med bebis. Jocke åkte sedan ned till Trosa för att gå på systemet, medan jag matade Melwin och han tog en tupplur. När Jocke kom hem igen diskade jag och sen tog vi fram och pyntade granen, till Melwins stora glädje. Jocke fick med sig några tomtar som han fick från sin farmor, så nu har vi mer julpynt! Melwin fick även en "egen" tomte med sitt namn på, som ett minne av hans första jul. Skönt att ha allt färdigt inför jul nu, bara att griljera skinkan och kanske baka någon mer sats av saffranssnittar, NÅGON äter ju upp dom på en gång. Efter en nudellunch gick vi på en kort promenad för att leta upp bingolotter till imorgon. När vi kom hem tittade vi i brevlådan och såg till vår glädje att julklappen till Jockes pappa har kommit, vi trodde inte att den skulle hinna komma innan jul. Jag fick även Jockes sista födelsedagspresent. Melwin ligger fortarande och sover, medan Jocke och jag sitter vid en varsin dator och betala räkningar och sånt skit



Igår kväll åkte vi med vår minifransos till Jockes föräldrar och fikade. Melwin vandrade från famn till famn, och var hur nöjd som helst. Melwin fick en present av jockes föräldras kompisar, ett set med en skål, talrik, sked, gaffel och en mugg. Det är jättebra eftersom vi snaaart ska börja med smakportioner, och det är klart att han ska ha egen skål och sådant då! När han varit vaken i drygt två timmar fick jag "tillbaka" honom eftersom det var dags för honom att sova. Då myste han  ner sig i min famn och somnade på en gång, så mysig. Han sov väl i ungefär en halvtimme innan han ville vara vaken igen . Sedan somnade han i bilen hem och sov en stund. När vi kommit hem blev vi hungriga, så vi värmde på lite prinskorvar och köttbullar, och tog med oss lite julgodis som vi åt i sängen medan vi kollade på "Tomten är far till alla barnen". Bra kväll!

lite fransk stil!
 

hos faster :)

gammelfarfar :)

farmor :)



helt utslagen efter en hård kväll :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar