onsdag 10 oktober 2012

you´re the closest to heaven that i'll ever be

hela familjen igår :)
Idag har vi haft en väldigt lugn dag. Melwin är inne i en sån period att han vill äta hela tiden, så i natt var vi uppe ungefär en gång i timmen. Han  var även väldigt myssugen, och blev jätte ledsen när jag la ner honom. Synd, för natten innan sov han mellan oss nästan hela natten! Han fortsatte på samma sätt när vi sedan gick upp, åt två gånger i timmen! Dessutom ville han vara i famnen hela tiden, annars blev han tvärarg! Men väldigt mysigt :) För att jag skulle få en paus från amningen och för att Melwin skulle kunna sova tog vi alla tre en riktigt lång promenad¨: Så mysigt med hösten! Lite kallt så att det biter i kinderna och så mycket härliga färger! Och underbart att vi har tid att ta sådana promenader nu, medan det är ljust ute. När Jocke börjar jobba igen så blir det ju bara Melwin och jag. Lite nervös över det! Jocke är ju bara ledig en dag till.. Som tur är börjar Jocke på en fredag, så att vi alla får en mjukstart. Hursomhelst sov Melwin i nästan fyra timmar innan han vaknande, så jag och Jocke hann äta en tidig middag och jag städade dessutom badrummet! Mycket produktiv.

Just nu ligger lillkillen i babygymmet som vi fått låna av Peppe och Kribbe. Han är dessutom omgiven av diverse saker att titta på, och det är så gulligt när han ligger och "pratar" med dem och sprattlar för allt vad han är värd :) Annars  brukar han ligga mellan oss i soffan med en svartvit kudde bredvid sig, han älskar att leka med den kudden - antar att den har ett bra mönster som han ser. Han brukar dra och slå i den, sötnosen :) Annars gillar han att kolla på tända lampor, speciellt på sänglampan när jag ammar om nätterna eller badrumslampan när vi byter blöja. Det är bra att han är vaken ett tag nu, så kanske han sover bättre i natt!
Jag har tänkt på en av de där föräldrafällorna som är vanliga att hamna i, att prata om bebisens bajs. Och jag har faktiskt svårt att inte finna bajsningen intressant! Att en sådan liten människa kan lämna ifrån sig ett sådant jätte lass! Man behöver typ alltid vara två för att inte få bajs överallt. Som idag när vi skulle byta en vanlig kissblöja och det bara forsar ut bajs... Det är kul ju!

Nu fick jag ta en paus, hade en arg bebis! Men nu ligger han så gulligt och sover på min arm :) eller nu vaknade han igen... haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar