söndag 14 oktober 2012

tiden går såååå fort

'
Så, i fredags var den första dagen som jag var "själv" med Melwin, och det gick jätte bra! Lite svårt att hinna med att äta, då lillen helst vill vara i famnen hela tiden :) Så gulligt att han bara vill vara nära, och jag passar på att gosa med honom så mycket jag kan! Vips så är han ju för stor för att ligga i mina armar hela tiden, och då kommer man ångra att man inte utnyttjade tillfället. Så det gör verkligen ingenting att jag inte får så mycket gjort under dagarna, så länge som jag spenderar dom med min mysis :) Hursomhelst kom Carl-David över i fredags för att träffa lillkillen för första gången, och sedan åkte vi in till Nyköping. Det var första gången som Melwin åkte buss, och det gick så bra så, han sov hela vägen såklart! Vi besökte gamla skolan, Enskilda, eftersom det var en dag då gamla elever samlades. Kul att träffa så många gamla klasskompisar och lärare igen. Och alltid roligt att visa upp Melwin såklart! Han var jätte duktigt under hela besöket, sov mest och vaknde bara och skrek när han var hungrig - fullt förståeligt. Dessutom hade jag turen att min syster och hennes kille väntade på mig efter de hade slutat skolan så att jag slapp åka buss själv. Tycker det känns lite nervöst att göra det, då man inte vet vad för typ av buss det är och hur lätt det är att få in vagnen. Och dessutom känner jag mig lika nervös nu som när jag var höggravid när jag säger "en halv" när jag betalar. Vissa busschaufförer tittar så skeptiskt på mig och frågar om jag verkligen ska betala för en halv. Och då känner jag mig så liten, som att de dömmer mig som har barn så ungt. Men snart fyller jag 20, och då blir jag hel! Ska bli skönt.

första gången på en buss :)
Lyckades få Carl-David att hålla i Melwin :D
Igår blev det en rätt seg morgon, man blir så trött av att gå upp och amma varannan timme! Så vi gjorde brunsch, amerikanska pannkakor :D Sedan kom Jockes pappa och hjälpte oss att sätta upp taklampor i alla rum. Vi har tänkt göra det sen vi flyttade in.. Men det har liksom inte blivit av. Och nu börjar det bli så pass mörkt att man faktiskt behöver lite ljus. Nu har vi lampor i alla rum! Till och med sänglampor :) Melwin var jätte duktig och blev inte alls rädd för det högljudda borrandet, han såg mest förvånad ut.
På kvällen åkte Jocke över till en kompis som fyllt år, medan jag och Melwin hälsade på mina föräldrar och åt middag och såg på film där. Melwin var lite grinig eftersom han var rätt övertrött då det varit rätt svårt att sova hemma under dagen. Men tillslut lyckades jag få honom att sova ( efter et kaskadbajsning, så han var ju lite gasig också haha)

Nu ska vi gå och handla blöjor och tvättlappar (det går åååååååt) så att lillen får sova i vagnen ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar