måndag 15 oktober 2012

don´t wanna miss a thing

Idag är det min och Melwins andra dag när det bara är vi. Och än så länge går det finfint. Jag har kommit på hur jag ska göra för att få tid att göra mig iordning och fixa frukost på morgonen. Han får ligga kvar i sängen och lyssna på musik på min mobil så håller han sig lugn :) Och medan jag äter så får han sitta i babysittern så gungar jag honom med foten samtidigt. Så då hinner jag med mig själv också! Idag har vi inte hunnit med så mycket än. Det tar tid att komma upp på morgonen eftersom Melwin vill äta flera gånger, och idag var jag riktigt trött! Lillen var vaken inatt vid två och vägrade somna om på ett tag, och då blir man seg! Tur att han inte vill upp fören halv tio på morgonen då :) Så nu har vi ätit, klätt på oss, Melwin har kaskadbajsat och lekt lite i babygymmet och ligger just nu  och snarkar på min arm. Snart tänkte jag att vi skulle ut och gå, eftersom vagnen är det enda stället Melwin går med på att sova förutom hos mig för tillfället. Oftast sover han då ett tag även eftr man kommit hem, så att man får lite gjort.
Och det är ju bra för mig att komma ut och röra på mig också! Har ju endel att gå ner så att säga. Än så länge har jag gått ner 16 kilo, 11 more to go! Känns skönt att det går så pass fort att bli "normal" igen. Jag känner mig smalare för varje dag, speciellt eftersom magen drar ihop sig allt mer!


Och för att prata om framsteg hos lillkillen, förutom att han är stabil i nacken så ler han mot en nu! Alla bebisar grimarserar och gör olika ansiktruttryck omedvetna om vad de betyder. Men om man håller i honom så att han ser ens ansikte och pratar med honom, så svarar han på ens leende! Så gulligt. Dessutom skriker han inte lika hysteriskt varje man byter blöja, vilket är en stor lättnad.



Igår vick Melwin träffa fler av sina släktingar, även om han såklart sov större delen av tiden. Jockes föräldrar, yngsta syster, mormor & morfar, faster, farbror och ena kusin var här. Fullt hus! Det var mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar