lördag 27 oktober 2012

en god natts sömn


Något otroligt har inträffat! Ja jag vet att jag skriver väldigt mycket om hur vi sovit, men allvarligt talat, det är typ det som vårat liv kretsar mest kring just nu. Kvällen blev lugn igår, Melwin sov, åt och var vaken en stund varje gång han ätit för att mysa. Dessutom fick han bada, vilket han för en gångs skull tyckte var riktigt mysigt. Han var liksom så nöjd hela kvällen! Jocke kom hem vid halv 12 och vi kollade på tv en stund och Melwin somnade hos Jocke. Sedan provade vi att lägga ner honom i snugglenesten mellan oss i sängen, genom att först värma upp den med en vetesäck och rula ihop filtar runt honom. Han sov från kvart i 1 till halv 4! Då åt han, vanligtvis brukar jag byta blöja också, men jag har fått tips om att inte byta varje kissblöja på natten för att undvika att han blir för pigg. Jag la ner honom mellan oss igen trots att han inte somnat än, och höll honom i handen, 2 timmar senare vaknade han och fick nappen, sedan ville han inte äta fören kvart i 8! Har inte sovit så mycket på månader :)
så gulligt och knasigt att han ligger och snurrar sitt eget hår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar