tisdag 23 oktober 2012

nya sovknep

Nu har Melwin faktiskt inte panikskrikit på tre kvällar! Så det känns ju faktiskt som att medicinen fungerar. Däremot har han börjat krångla på kvällarna och har svårt för att äta. Han får liksom inte riktigt tag och blir jätte frustrerad och ledsen. Det är jätte jobbigt när man vet att han faktiskt är hungrig, men det är som att han är för trött för att orka äta. Därför provade vi igår med att mata honom med flaska eftersom det inte är likaa jobbigt för honom att äta ur. Om han inte börjar bli duktigare på kvällarna så kanske det är så vi får göra? Jag ska prata med BVC om det när vi ska dit på torsdag så får vi se vad de tror. Hursomhelst hade vi en jobbig natt. På samma sätt som att hann inte orkar äta så är det som att han blir för trött för att somna, och då inte får någon ro hur vi än försöker. Men vi har ett nytt knep vi provar med. Melwin har nämligen fått låna en björnoverall en Peppe och Kribbe, och av någon konstig anledning blir han jätte lugn och somnar när han får på sig den. Även om han skriker så kan han till och med somna så fort den är på! Han somnade först vid 22 igår, men vaknade efter en timme och kunde inte somna omm. Jag försökte i en timme att få honom att bli trött innan jag väckte Jocke för att få hjälp. SÅ för att få honom att slappna av fick han på sig den, och så rullade jag honom fram och tillbaka på gräsmattan, och vips så somnade han. Lite knäpp, haha stå där mitt i natten i morgonrock och rulla en vagn fram och tillbaka på tomten.. Men vad gör man inte liksom? Han sov då i alla fall i ett par timmar, men sedan vaknade han ungefär en gång i timmen resten av natten, och var vaken upp emot en timme varje gång. Skapligt trött mamma idag! Därför har dagen varit väldigt lugn, har ansträngt mig för att få Melwin att sova så mycket som möjligt för att han inte ska bli övertrött ikväll. Därför har jag varvat med att han sover på mig och att gå ut med vagnen. Men nu har han varit vaken drygt en timme och ätit massor och bajsat. Men det är bra att han är vaken just nu så att Jocke får leka med honom lite.

Så här trött blir man av att klä ut sig till björn! :)

Känns nästan som att vara gravid igen.. Men vad gör man inte för
att hålla honom nöjd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar