lördag 27 oktober 2012

en hel underbar månad

3 månader sedan
 
Några timmar gammal
idag
 
 
Tiden går så himla fort! Det är rätt sorgligt på ett sätt, samtidigt som man välkomnar varje framsteg, och blir glad över att lillen växer som han ska. Men ändå.. Han blir ju bara äldre för varje dag. Det är både jobbigt samtidigt som längtar efter allt nytt han kommer lära sig.

Att vara mamma är det mest naturliga och självklara jag någonsin gjort, som att alla pusselbitar föll på plats den där torsdagsmorgonen för en månad sedan. Som att allt jag gjort i mitt liv har lett fram till just det här och att jag först nu är komplett. Vad gjorde jag egentligen innan Melwin fanns i mitt liv? Men ändå, ibland stannar man upp och ser fascinerat ner på det lilla ansiktet med de blå ögonen som nyfiket ser upp på en. Kommer man någonsin vänja sig vid tanken på att jag är hela världen för en annan människa. Det finns någon som är helt beroende av att jag finns där för honom - varje dag. Jag är viktig liksom. Och när han ler.. Då går det inte att tvivla på att det är det här som är meningen med livet, den största kärleken av dom alla. Min Melwin mirakel. Vår son, som vi älskar över allt annat. Grattis på din månadsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar