torsdag 4 oktober 2012


Nu är lilla älsklingen en hel vecka gammal. Att tiden kan gå så fort! Och han är så duktig! Efter kvällsamningen vid halv 11 igår sov han hos Jocke i hela FYRA timmar innan han vaknade och var hungrig, så jag fick sova jätte länge! Sen vaknade han runt var tredje timme och åt, och somnade snabbt om igen. Så ammade bara tre gånger i natt! Vilket är superbra. Sista gången vi var uppe fick lillen sova hos Jocke istället, sen sov jag till kvart i 10! Så skönt. Men är ändå så himla trött idag. Och har ont i huvudet hela tiden, har liksom inte gått över på en vecka. Tror det kan vara järnbrist med tanke på hur mycket jag blött. Och har tappat bort mina järntabletter så det suger ju.
Förutom att han är så duktig på att sova under nätterna är han vaken vid precis rätt tillfällen. Under morgonen/förmiddagen efter frukost är han vaken ett tag så att man får mysa med honom. Och under kvällarna är han också vaken ett tag! Just nu ligger han i mitt knä, nymatad och nybajsad, och ligger och tittar omkring sig. Så gulligt att han bara vill vara nära, och helt nöjd med nappen i munnen! Jag älskar napp! Jag vet att en del tycker att det är dåligt med napp, men om jag vet att han inte är hungrig, kall, blöt eller ensam, så skadar det inte med en napp som lite extra mys. Till exempel när han ligger i vagnen :)
Imorgon kommer bvc hit på ett hembesök. Ska bli spännande att se hur mycket han har gått upp i vikt. När vi var på BB i söndags vägde han ungefär 3580, vilket är 300 gram mindre än när han föddes (alla barn går ner i vikt i början). Så nu hoppas vi att han har börjat gå upp. Sedan tänkte vi nog försöka ta det lugnt. Det är ju folk här hela tiden, vilket är jätte mysigt, men det gör att tiden går så fort!

Igår kväll var Tobbe och Krisse över för att hälsa på pyret, och som vanligt fastnade killarna vid datorn. Melwin fick en liten snuttefiltsgossedjur, och mamman fick bullar, Världens godaste bullar, hust saying ;) Idag var Michelle över, det var jätte länge sedan vi sågs! Melwin fick jätte fina byxor, en kofta och ett litet gossedjur, så nu har han ett par små också bland alla stora^^ Efter det kom Jockes farmor förbi, alltså Melwins gammelfarmor och vi fick en jättefin blomma. Hade ingen kruka åt den så ställde den i en av mina ljusstakar :)


I natt drömde jag att bvc var här och sa att Melwin var en flicka. Jag protesterade och sa att han visst var en pojke. Alla ultraljud visade det och han har ju en snopp.. De sa att han trots det var en tjej och jag var helt förtvivlad... Då skulle vi ju vara tvungna att byta namn på honom!

En lite komisk sak är att Melwin tydligen är skriven hos mina föräldrar! Det tycks ha blivit något fel när jag flyttade så min folkboföringsadress ändrades inte, och därför är vi båda skrivna hos mamma och pappa... Känns dumt att min son är skriven där, när varken jag eller han bor där. Var inne och ändrade idag  i alla fall, så hoppas att det fungerade. Kändes skumt att ändra var han bor, eftersom det inte finns något namn på honom än så står det bara streck och hans personnummer... Han har åtminstone fått sina fyra sista siffror nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar