fredag 17 augusti 2012

vi längtar efter dig


Fick den här av barnmorskan förra veckan, den visar hur magen växer.
Och som man ser ligger jag en bra bit över "normalkurvan" och
lite över den övre kurvan xD Annars var allt bra! Hade till och med
bra järnvärde! Och bebisen ligger med huvudet ner :)

 Så, första veckan utan Jocke är nu slut. Dagarna går snabbare än vad jag trodde, och även veckorna. Men tiden... TIDEN  går så långsamt! Det är helt sjukt vad långsamt det går...! Vill bara ha bebisen här.. Den här veckan har jag passat på att träffa lite kompisar innan alla åker iväg åt skilda håll börjar skolan, jobbar osv. I måndags var Karin här, och i tisdags hade jag turen att träffa Michelle. Det är så dumt, för varje gång man träffas har det egentligen gått för lång tid sen senast.. Men man orkar liksom inte ta itu med det! Annars har jag mest sovit, faktiskt. Förra veckan var jag inne i någon skum period då jag somnade tidigt och sov utan att vakna fler timmar och vaknade rätt tidigt på morgonen.. Men nu tycks jag inte kunna somna alls. Det spelar ingen roll hur trött jag är när det är dax att sova, men  så fort som jag lägger mig i sängen blir jag alldeles uppstressad! Jag får hjärtklappning, kan inte ligga bekvämt, bebisen sparkar massor och jag får massa sammandragningar.. Blir liksom helt speedad och kan inte alls slappna av. Därför blir det så att jag sover på dagarna istället... Och då går det verkligen inte att sova på kvällen! Förutom att sova så läser jag mycket, har liksom inte ro att kolla på tv hela dagarna. Rätt skönt att bara vara hemma och ta det lugnt, inte alls så tråkigt som jag trodde! Är väl för trött för att tycka annorlunda skulle jag tro :)

Här är förresten en liten film där ma ser hur bebisen sparkr på in matlåda. Man ser inteså tydligt, det är som att han märker när man försöker filma och lugnar ner sig!


I lördags var vi på Tobbe och Krisses bröllop. Det var jätte fint! God mat, massa trevliga människor osv. Jocke var bestman, och det är ju alltid lika trevligt att se honom i kostym!
Den fina bruden  :)

Tobbe och "den lilla" bruden
Jocke <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar