fredag 24 augusti 2012

36 dagar kvar


Man skulle ju kunna tro att man får jätte långtråkigt när man bara är hemma, eller att man får massa gjort. Men nej, jag får inget gjort. Dagarna liksom bara flyter på, och så vips är det helg igen! Och jag hinner liksom inte göra något under dagarna heller. Vaknar på morgonen, orkar inte gå upp, somnar om, vaknar igen, äter frukost vilket tar typ en timme, sen är det dax för lunch, och så är Jocke hemma igen! Hade liksom massa planer på allt jag skulle göra innan bebisen kom för man har ju så mycket tid över just nu. Men jag är helt enkelt för trött. Vill bara sova. Och de senaste dagarna har illamåendet kommit tillbaka. Så nu spyr jag. Igen. Halleluja! Så nu finns det ännu mindre ork över till annat. Men jag är rätt nöjd med min tv, sängen, böcker och kallt vatten. Nöjd nöjd nöjd. Men skulle vara bra mycket mysigare med en bebis!
Och eftersom jag spytt har jag inte kunnat ta mina tabletter mot sammandragningar heller, så nu är dom värre än vanligt, typ varannnan -  var tredje minut. Plus att jag har typ mensvärkont. Pratade med förlossningen förut, och de tyckte att jag borde åka in för en koll och få en spruta. Men eftersom det är lite svårt att ta sig in nu skulle jag prova och se om jag fick behålla en tablett och kanske åka in i eftermiddag. Alltid lika kul sätt att spendera fredagskvällen ;) Men jag orkar faktiskt inte


Hursomhelst har i fått mer kläder av mammas kompis Therese, óch här är en del av dem




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar