tisdag 7 augusti 2012

Han är galen!

Kommer nog vara tvungen att göra något drastiskt åt min fysik sedan. För tillfället kan jag inte hänga tvätt utan att bli andfådd, stå och flåsa och sedan vara tvungen att ta en paus och sitta ned ett tag.. Och när jag sedan tappar saker på golvet, så känns det enklare att låta det ligga kvar tills Jocke kan plocka upp det än att försöka böja sig ner hela vägen dit själv.Konditionen är inte på topp! Ska se om jag åtminstone kan komma ut och vanka några meter senare, för att röra mig lite i alla fall! Tänkte se om jag klarar av att gå till affären så att jag kan ta ut pengar åt Evelina som ska fixa mina naglar imorgon. Men jag väntar nog tills Jocke kommer hem, vill inte gå hela vägen dit själv. Inte för att det är så långt, men det tar lång tid! Plus att jag behöver någon att luta på när sammandragningarna blir riktigt illa, och ett stöd eftersom höften inte fungerar som den ska. Det är min plan för dagen! Tills dess ska jag vila och mysa med knuten. Han bökar runt och har fullt sjå med att få hela min mage att se ut som poppande popkorn :) Som Jocke säger så fort han har handen på min mage "HAN ÄR GALEN!", vår lilla tokpelle :)

Filmen vi såg igår var jätte bra, What to expect hette den. Handlade om olika par som ska ha barn. Den är speciellt rolig när man själv kan leva sig in i det som händer, eftersom man vet exakt hur det är. Som tjejen som ska hålla en föreläsning om det underbara i att vara gravid, om glöden osv, men som istället kissar på sig och bryter ihop och pratar om att allt är hemskt, om hemorojder och illamående och smärta av olika slag - innan hon avlutar med att fisa inför alla.. För det är precis så det är! Alla andra som är gravida ser helt fantastiska ut, med skinande hår, glittrande ögon och perfekt rundade magar.. Medan man själv känner sig som något som katten släpat in. Men som hon i filmen säger, hon hittar sin glöd tillslut - i sitt nyfödda barn. Förutom allt det komiska i filmen var den även fruktansvärd bitvis. Och ja jag grät och fick alldeles ont i hjärtat när den ena tjejen fick missfall. Så glad över min lilla skrutt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar